|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
michael.anki |
Hej! Såg på Alpinaforumet att Alpinaklubben inte kommer in på knutan pga dom är inte anslutna till bmw cs? Är man Bmw sport club medlem så behöver du inte vara medlem i cs? och dom kommer in. Vem har nu kommit på den här skiten? Låt Alpinaklubben komma o visa sina vackra bilar,det höjer ju hela träffen ytterliggare. Låt dom pynta låt säga 50:- per bil ,de gör dom säkert. Stöt inte bort Alpinaklubben,det är också BMW dom kör Vi skall föreställa vuxna människor? Jag hoppas Bmw cs o Alpinaklubben kan nå en lösning på det här Med Vänliga Hälsningar Michael Ask BMW cs nr 1326 Bmw idag Bmw imorgon |
|
Är det sant så är det ju helt horibelt! Jag håller absolut med dig Michael! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tyvärr är det sant . BMW CS har den policyn att till träffen på Mantorp har alla som är intresserade tillträde mot att man erlägger en avgift oavsett om man är medlem i BMW CS/SC eller ej och man får då köra in med sin BMW . På Knutstorp har man valt att endast släppa in medlemmar med bilen, övriga får parkera utanför på parkeringen (även BMW bilar). Jag har själv suttit i BMW CS styrelse mellan 98-05 och då lät vi alla som ville parkera inne i depåområdet göra det och enda kravet var att man körde BMW , om jag minns rätt så kostade det 50:- för hela helgen. Dock kunde de inte vara med på aktiviteter som bankörning/familjekörning m.m utan de var enbart åskådare. Det tyckte vi var en trevlig och bra lösning som dessutom gav ett antal nya medlemmar varje gång :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Håller med föregående talare, tycker det är tråkigt att inte alla BMW förare kan samlas och njuta av våra bilar. Tror tyvärr att det kommer att leda till minskat besöksantal på Mantorp! Före egen del blir det U2 på Ullevi pga. av oviljan att släppa in Alpinabilar på Mantorp! München |
|
|
Hej! Nu var jag aldrig till Knutstorp i år, men jag håller med föregående inlägg. Det känns självklart att man som intresserad BMW-ägare ska kunna besöka de större träffarna mot en inträdesavgift (säg 50:- per person eller 100:- per BMW (med passagerare)). På så vis kan man komma dit, se att klubben har trevliga evenemang och kanske välja att gå med i BMWCS. Går personen inte med i klubben så har klubben i alla fall fått ett bidrag till banhyran. I och med att vi inte släpper in "icke medlemmar" på träffen (som måste vara den största märkesspecifika träffen i Sverige -rätta mig om jag har fel) finns det en risk att folk känner sig bortstötta och tycker "att dom gott kan hålla på i och leka i sin sandlåda" och väljer bort BMWCS, vilket verkligen vore olyckligt. Styrelsen borde ta frågan en vända till inför nästa år (jag får väl skriva en motion), för på sikt kan tankesättet vara negativt för klubben. Dessutom! Ju fler bilar som kommer, desto fler har man ju att titta på och det är ju bara kul, och kul vill vi ju ha det :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Fredrik . Nu har du rökt något underligt :)) Knutstorp är nu i helgen (1-2 Augusti) ...... Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Det är naturligtvis väldigt beklagligt om det är internpolitik och skit som ligger till grund för detta, det kan på inget vis hjälpa till att främja bilintresset och sprida nya kontakter. Helt OK med någon form av avgift bara man kan komma in. Hoppas detta styrs upp och löses i tid. :-) Mvh, Johnny H Alpina Club Schweden |
|
|
Det är just denna typen av konstigheter som gör att man överväger lämna klubben! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag kan nämna att vi i West-sektionen lämnade över ett förslag till biträdande klubbmästaren för CS om att bjuda in Alpinaklubben, E28.se, m5e34.se, m3e30.se samt skapa en tråd på autopower, rejsa och zatsy just för att fånga upp Bmw åkare som inte är med i klubben. På så sätt kunde vi gjort Knutan till den årliga Bmw träff det ska vara som självklart är öppen för alla. Vi får hoppas att nästa år då klubben fyller 25 att det är på detta sätt. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
michael.anki |
Hej! Visserligen är tiden knapp,men jag hoppas innerligt att få se Alpinaklubben på knutan. Om det inte lyckas i år, så nästa år FÖRVÄNTAR jag mig att CS har släppt på sin löjliga regel och låter Alpinaklubben förgylla knutstorpträffen för oss alla. Med Vänliga Hälsningar Michael Ask BMW cs nr 1326 Bmw idag Bmw imorgon |
| Hoppas också på att få se några fina Alpina-bilar på Knutstorp. | |
|
En sak man kan fundera på är att BMWCS är en klubb av medlemmar inte en diktatur som styrs av få personer. Kanske det funkar med en namninsamling. Jag menar om den generella viljan är att Alpinaklubben skall vara välkommen så borde det framföras till styrelsen. Jag personligen anser som många andra att Alpinaklubben har mycket att tillföra. Niklas Ask medlem 6694 BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Absolut, men troligen sker detta till 2010 som tidigare nämnts. I år tror jag ej beslutet går att rubba. BMW CS #1812 |
|
|
Mycket ska man höra innan öronen trillar av men det här var fan det dummaste jag skådat. Det är alltså bara "vi" med Alpina-bilar som är medlemmar i BMW CS eller BMW SC som får komma in på området?!?!?! Är man inte som styrelsemedlem i BMW Klubben intresserad av att se unika, väl bevarade Alpina och för all del även medlemmarna i M3E30.se, M5E34.se, E28.se mm istället för att stänga de ute tycker jag man har riktigt fel inställning. Hur har det varit tidigare år då det har varit ett flertal Alpina-bilar?? Var alla dessa ägare medlemmar i BMW Klubben då? BMW CS. Dags att tänka om och göra det till den trevliga sommarträff som sig bör. Matthias Pedersen BMW CS 3909 |
|
|
I egenskap av styrelseledamot i BMW CS så lovar jag att ta upp detta till diskussion på styrelsemötet på fredag. Mvh Mattias Eriksson |
|
|
Till att börja med vill jag vara tydlig med att jag inte är fullständigt insatt i vad som gälller i detalj. Det jag dock förstått är att detta är en medlemsträff, och att alla medlemmar är välkomna att köra ner sina bilar i depåområdet mot gällande kostnad. Icke medlemmar är givetvis också välkomna till träffen, men får parkera sina fordon på utsatt parkering i anslutning till området. Alltså: alla är välkomna till träffen men depåområdet är reserverat för cupbilar,gatbilar som kör bana,utställare och övriga medlemmars bilar. Årets upplaga är väldigt populär som det ser ut i dagsläget och området kommer att vara välfyllt. Det går givetvis utmärkt att bli medlem på plats och dessutom till ett lägre pris än ordinarie. För mer information om priser och annat intressant läs mer här: Länk Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Ando: Ja, man kan tro det :-D Jag fick för mig att det var träffen var i helgen trots att jag vet att den är 1-2 augusti och att 1.a aug är NU på lördag. Ibland undrar man hur det står till där uppe egentligen... :-) /F |
|
|
Alla är vi lite semesteryra ibland. Det verkar trots allt bli bra uppslutning. Vi ses på depåområdet. BMW CS #1812 |
|
michael.anki |
Alpinaklubben är inte anslutna till cs, därmed kommer dom inte in på depåområdet och kan sätta upp sitt tält o ha någon som representerar klubben. Som sagt innan ,låt dom betala 50:- per bil o låt dom komma in att sätta upp sitt tält med representant. Visst är det trångt där nere i depå,men hade dom inte haft Alpina så hade dom säkert haft BMW och varit nere i depå ändå. Jag själv har varit med på denna träff sen 1987 och har sett hur antalet bilar har blivit fler o fler,men BMW cs har styrt upp det väl med duktigt folk. Återigen: släpp på regeln o bjud upp. Med Vänliga Hälsningar Michael Ask BMW cs 1326 Bmw idag Bmw imorgon |
|
Man kan ju säga så här; plats fanns det, innerdepån var inte ens fylld till en tredjedel, Alpinaklubben hade säkert fyllt upp luckorna ordentligt. Det var lite synd då jag personligen tyckte det var tunnt med folk i årets upplaga, som jag ser det, the more the merrier. Ju fler bilar och entusiaster desto bättre, MINI´s fanns det dock gott om :) Kanske är dessa mer besläktade med BMW än Alpina, vad vet jag. |
|
|
Håller med. Det var inte många Alpinor och för övrigt ganska lite bilar men jag har sett värre (tror jag). Mvh Michael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.