|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat 2 bilar som jag står och velar mellan, det gäller en 318i sedan från 2002 och en 320i touring från 2001. Skillnaden förutom årsmodell är att 320i'n gått 5000 mil längre (17000 mil). Har provkört båda två och tyckte att sexan i 320'n kändes betydligt skönare i gången, men att den gått så pass mycket längre stör mig en aning. 320'n är 10000kr billigare i inköpspris, bör kanske tilläggas. Är det något speciellt jag bör tänka på när jag jamför dom två? Är det något stort/dyrt som troligtvis kommer behöva bytas snart, typ koppling eller liknande? Jag vill väldigt gärna ha 320'n eftersom jag upplevden den som mycket mjukare, men milen avskräcker mig något. Kommer främst användas för jobbpendling som sker mestadels på motorväg, rullar väl kanske 2500-3000 mil om året. Just nu kör jag en renault (aldrig mer franskt!) så hur som helst kommer det bli en gigantisk uppgradering :-) | |
|
Hur är det med utrustningen på respektive bilar? Visst är 320 på en annan nivå motormässigt, men om du stör dig på att den har gått längre så är det fullt förståeligt. Du får lägre försäkring och bränslekostnader med 318 dessutom, något att tänka på om du ska pendla med bilen. Eller försök att hitta en annan 320 som har gått mindre. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Gör det verkligen ingen skillnad om du köper en touring eller sedan?? | |
| Dom har exakt samma utrustningsnivå. Touring/Sedan spelar faktiskt ingen större roll, har inte direkt behov av utrymmet även om det är trevligt att ha om man väl ska frakta något. Sedanen har dock avtagbar dragkrok om man behöver transportera några större lass. | |
| Det beror väl lite på hur länge du tänkt ha bilen, kör du 3000 mil om året så har ju 320:n gått 26000 mil om 3år och 318:n 21000 mil. Vad kostar de? Förutom prisskillnaden på 10.000. | |
| Tack för tipsen! Efter lite överläggningar med mig själv så fick det bli 318. Främst p.g.a. det lägre miltalet och billigare driftkostnader. | |
|
Halloj, Gick i samma tankar som du för ett år sedan. Mina kriterier var: Touring, så lågt milantal som möjligt, svensksåld samt så låga ägarkostnader som möjligt. Det blev en 318-04:a och jag är mycket nöjd. Jag tänkte så här: Ska jag åka billigt gör jag det fullt ut, annars hade jag gått upp ännu mer motormässigt för att verkligen få ut kontraster. Bra val! Mvh/Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.