|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte ett set beg BMW fälgar med däck idag. 2 däck är helslut, men 2 är ca 4 mm mönster kvar på. Jag var dock bara ute efter fälgarna för mina lösa vinterdäck. Innan jag kastar däcken som satt på vill jag kolla här om det är någon ide att lägga ut en blocket annons på de halvslitna däcken. Kanske någon här som har någon erfarenhet av detta? Däcken är GoodYear Eagle F1 i dim 235/45 R17. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre | |
|
Ja det brukar gå att sälja, har sålt av diverse däck i liknande skick under åren och själv brukar jag komplettera med begagnade däck från blocket när jag har en bil som jag inte planerar att behålla i flera år. 500:- borde du få minst. ______ Foto Länk |
|
|
Det låter bra, då tar jag om lägger upp en annons och testar. Får jag 500:- för 2 däck vore det kanon, då blir det riktigt billiga fälgar jag köpte. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Tänkte också sälja mina sommardäck, har köpt 19" och skall sätta vinterdäck på org. 18". Vad skall man begära för Michelin Pilot Sport 225/40 + 255/35-18, 6 mm kvar runt om, jämt slitna? Kostar ca. 10000:- nya. Är det rimligt att begära 4000:-? |
|
|
Crille, tror det blir svårsålt eftersom det går att köpa en sådan uppsättning nya budgetdäck från dackonline för ca 3500. ______ Foto Länk |
|
|
Det kanske är rimligare att begära 3000:-? 6 mm är ju ändå 70%. Nackdelen är väl att det i stort bara är BMW och Merca som har bredare bakdäck... Skall man ha något nytt som egentligen kan kallas däck så kostar det ju runt 6000:-. |
|
|
chrille82: Det är nog en begränsad kundkrets på de dimensionerna, kanhända kan de vara enklare att sälja parvis om de fungerar som bakdäck till fler bilar(kan inte alla dimensioner..). 3kkr är nog rimligare eller 1500/paret. Lycka till! Asken |
|
|
BlackMunichWagon: Den dimensionen du har är vanlig så de är nog inte svårsålda. Mvh Asken |
|
| Får prova med 3000:- och ev. pruta någon hundring. Annars kan de alltid vara bra att ha själv framöver.... | |
|
Kolla Powerbörsen - Delar Köpes, nu som då är det någon som behöver däck ex. Länk kolla även andra forum... Mvh Ubbe |
|
|
Så där, då var mina däck sålda för 550:- efter 5 dagars annonsering. Var alltså värt "besväret", tackar för era råd och värdering. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.