AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
543

Programvara PC

Erikt67
Nån som har någon lämplig programvara till PC, för att läsa ur felkoder etc. ur diagnosuttaget via serie port??
Sök på "Carsoft" i forumet, där finns länk till en tysk sida med ett program. Du behöver ett intefacekort också. Funkar så vitt jag vet endast på E34, tyvärr.

FP
Erikt67
Perfekt
Precis vad jag behöver. Är det nån som har kvar dos-versionen av Carsoft?? version 3.4 eller nå't?
Det var väl denna som fanns i länken?

FP
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Jag skulle tro att den tyske killen som ursprungligen talade om hur han byggt sitt interface och vart man hittade mjukvaran fått någon form av problem. Man kan tolka det så om man läser hans byggbeskrivning nu och hur den såg ut förra året. Möjligen med företaget Carsoft som väl inte gillar att deras mjukvara läggs ut på nätet.

I vilket fall som helst så hittar inte jag längre mjukvaran längre där den fanns förut (i början av detta år).

En del av oss har säkert sparat mjukvaran i våra datorer skulle jag tro!

Per L
Jag tror jag sparade mjukvaran på disketter eller CD men nu hittar jag den klart inte.
Verkar skumt att den inte finns kvar på hans hemsida längre, och inte på den andra länken heller.
Carsoft kanske har talat högt... Men å andra sidan så borde inte detta störa deras nuvarande versioner, de är väl uppe i 5.xx eller så, dessutom har de väl lite kraftfullare funktioner i sina nuvarande program.
Enligt Hasso så krävs PC-kort eller liknande plus rätt vidlyftigt licenstjofräs för att köra den nyaste varianten från Carsoft.
Shit und scheise att det inte finns nåt att tillgå till E39 för en "rimlig" peng.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.