|
|
|
|---|---|
|
Får inte tillbaka "dörrsidan" i en E36 coupé, det är något som tar emot och sidan går inte tillräckligt långt bak och ner. Ska man ta bort sidan bredvid den fällbara delen av ryggstödet för att komma åt eller något? Blev lite mörkt ikväll och ska fortsätta i morgon och det hade varit trevligt med lite tipps så att man inte råkar förstöra clipsen osv... p.s har sökt i forumet men inte lyckats hitta något. | |
|
Jag brukar börja med alla metallhakar högst upp, se till att få dörrsidan så långt bak som möjligt, flytta metallhakarna ifall de behövs. Den plastlist som metallhakarna ska in i brukar lossna, så limma om den ifall de behövs, men gör sånt fall rent ytorna noga jag skrapa med kniv så man får bort de gamla limmet. Sen så är de bara trycka i alla plastklips, ibland så händer de att dom inte hamnar mitt för ett hål, men de brukar gå att rikta in dom med en smal skruvmejsel. Även den plast som sitter på insidan av dörrsidan som håller i plastklipsen brukar lossna på e36:an , jag har limmat om dom på min. Använde PL-400 som lim, mkt starkt. |
|
|
Tack för svaret! Jag har dock inga metallhakar på min sidoklädsel, pratar alltså om baksätet... Känns som om jag måste få bort den delen brevid den fällbara delen av baksätet för att komma åt. Sitter den endast med clips som går att rycka loss? Känns inte som de vanliga clipsen till dörrsidorna... Tacksam för svar så att man inte råkar ha paj något... Mvh Daniel |
|
|
Hej! Det löste sig, behövde inte plocka bort något i ryggstödet, efter ett tags pillande fick jag helt enkelt klädseln i rätt läge och den gick att trycka dit, skam den som ger sig =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.