AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.482

5-bult nav på e30?

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Har nu invigt min biltokiga älsta son(12 år) i bilhobbyn o låtit honom köpa en 318i-84.Ett bra objekt som gått 9000mil o stått avställd sen -99.
Bilen ska vi nu renovera i grabbens goda smak.
Tanken är Alpinvit,M-tech 2 kit,sänkt 60/40,svarta 18" med röd stripe i bästa "driftstil"mm,mm.
Då vi ska byta allt på hjulupphängningarna så funderar jag på om vi ska byta till delar från tex e28,e34 eller e36.Dels för att få större bromsar o dels för att fälgutbudet är mycket större till 5-bult.
Vilken typ av upphängning sitter det på M3 e30?
Sökte lite bland gamla trådar men hittade ingat matnyttigt.
Tacksam för tips.
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Försök att hitta framvagnen från en M3 E36a i stället känns som ett billigare och lättare alternativ att hitta.
Sen kan ni ta länkarmarna från en Compact då får ni oxå 5 bult alt Z3 men då lär det bli dyrare. Kolla bara så det är skivor från compacten, kommer inte ihåg från villket år dom fick skivor.

mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
compact Ti är med skivor oavsett motor/årsmodel

jag har 323ti bärmar liggandes som jag tänkt slänga på min egen.

Finns andra alternativ. har man redan bärarmar för skivor så kan man köpa nya nav till m3e30,

har själv kollat runt lite å ska pröva trycka på helt vanliga e36bak nav och se om de funkar..

fram finns de hylsor man trä på org tappen och kör med e36nav. Eller kör med e36fjäderben alt m3e30 fjäderben.
Om man redan har bärarmar från compact Ti, vilka drivaxklar ska man ha? Passar original 325 eller är det till att få tag i Ti-drivaxlar? Samma längd/splines?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.