|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min tank läcker och jag skulle behöva byta den. jag undrar om någon gjort det tidigare och kanske kan ge tips och råd om tillvägagångssätt. Eller varför inte en länk till en sida som beskriver detta. Tack på förhand! | |
|
Hej Har samma problem som dig. Har lagat tanken men nu läcker den från ovansidan på något konstigt sätt!! Måste väl byta skiten men det är välö ett jävla jobb antar jag. Länk söker jag också har inte hittat någon än tyvärr. |
|
Transocean |
Nej, det är inte speciellt svårt alls. Tog bort tanken på min e34 men det måste vara likadant på e38. Man drar soppapumpssäkringen mens motorn är igång för att få bort trycket i systemet, sen lossar man in/ut slangarna samt strömmen till pumpen, tar bort innerskärmen högerbak så att man kan lossa påfyllningsröret samt lite avluftningsslangar, river bakfångaren och tar ned tanken. Tar 2-3 timmar totalt för att byta på parkeringen. |
|
Tanken på en E38 sitter under baksätet framför bakaxeln så det är lite mer komplicerat att byta jämfört med en E34. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
| Jag kollade lite snabbt under bilen för en stund sen och på 750:n är det lite mer komplicerat än på E34. Avgassystem, kardan och värmesköld måste lossas. Kardanen kan man nog ta sig förbi utan att lossa längst fram utan bara lossa längst bak och stödlagret. Detta är då inget jag skulle ge mig på om utan lyft eller smörjgrop, att försöka mig på det på en parkeringen skulle jag aldrig göra. | |
| Precis som föregående skribent beskriver det har jag även fått för mig utifrån Bentleys bok. Ett skitgöra iaf för mig som inte kan någonting. Sedan kostar nog en ny tank kring 8000 kr kan jag tänka mig. För det finns väl inga "pirat" bensintankar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.