AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
104.012

Letar M5 E39 99-00

Sida 9 av 29
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är som Mixtus säger: "-Priset är en sak, driften en annan."

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Philip denna du var intresserad av i Jönköping Länk

Denna börjar ju kanske va prisvärd Länk

Varför ingen som köper denna Länk

Denna var visst skruvad, finns i en annan tråd här Länk
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Länk
Tjena! Denna var billig,, kanske lite för billig..?? Värd en koll iaf?
Tydligen köpte Immy den Länk iaf för det är väl han som säljer nu (redan)

Länk
Länk

samma bil Länk
Alternativ bil med två dörrar, hyggligt lågt miltal och bättre att dra husvagn med..!!?? Klart coolare enligt mig. Länk

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kom igen simon, helt off topic. Snart hamnar vi i mondeotrasket och det vill inte.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Den här ser fin ut Länk
Synd att det fattas 2 burkar och sisådär 208 hästar...
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Har varit offline ett tag. Ar i Norge just nu.
Bara en liten varning angående Estelle. Risk att hon blir dyrare i drift an en M5 E39 ilangden:-)
Om man vill få sålt sin bil får man sänka priset. Kan man inte tänka sig det då är det bättre att dra in annonsen. Svårare än så är det inte.
fredde 7
köp liken ni...det är vad ni får och vill ha.
har aldrig funderat på att sälja. är ju den ultimata bilen.
kanske skulle köpa en till som bruksbil om de är så billiga som vissa
hoppas på;)
positivismen flödar i tråden...

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det brukar låta så här när ägare inte gillar att deras bilar tyvärr sjunker i pris med åldern. Finns säkert många "lik" men jag är övertygad om att man kan hitta bra exemplar till bra pris. Bara man sållar

______

Foto Länk
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Dryg är det sista jag vill framstå som.
Kan hålla med om att inlägget hade en negativ ton. Inte min mening.

Men Jag personligen anser att det har varit lite väl mycket snack och lite hockey från Sahlstens sida.

Det finns fina E39 M5or till salu, det är som sagt bara en fråga om hur mycket man är beredd att betala. Klippen finns såklart ibland, men varför chansa på en M5 -99 som rullat så pass långt som Sahlsten efterfrågar.

Enbart drift -och underhållskostnaderna på en M5 som gått en bra bit över 15' kan skena iväg över 50' kr/år om man har lite otur.

Själv åkte jag på lite oförutsedda reperationskostnader, inte kul men utgifter man får räkna med när man köper begangad M-bil.

MVH
Martin

Jag förstår verkligen inte er som tycker det är för mycket snack och för lite action från Philip Sahlstens sida. Det är bara 3 veckor sen han startade tråden. Dom gånger jag har letat lite speciella bilar har jag ofta letat bra mycket mer än 3 veckor innan rätt objekt har dykt upp. Det är bara att vänta tills "rätt" bil dyker upp. Ingen idé att köpa första bästa bara för att det ska bli affär snabbt.

Skulle jag leta E39 M5 just nu så är det ytterst få av bilarna på marknaden som skulle intressera mig. Det är nån enstaka på blocket som verkar skaplig till skick och pris osv. Det verkar som att majoriteten av M5:ägarna har en rejäl övertro på vad deras bilar är värda. Sen så förstår jag inte varför det ska vara så svårt att göra en seriös och lockande annons.
Jag förstår inte heller negativa inlägg och er som tycker det är för mycket snack. Det verkar vara mindre begåvade M5-ägare som skriver inlägg för att försöka trissa priset? Och resultatet blir det motsatta när man använder korkade argument och personangrepp. Vissa inlägg har varit så korkade att de tagits bort av moderator.

Jag har personligen inget emot om att man skojar och har högt i tak - och det tror jag inte Philip har heller - men om man inte använder smileys när man säger något "dumt" ;) så blir det ju bara fel och helt off-topic.

Jag tycker det är en kul tråd och det verkar vara många andra som tycker det också. Har sj. haft M5 E39 och har nu en 540 Touring E39. Jag tycker inte det är "helt annan bil, går inte jämföra" (som någon av de negativa "experterna" påstod). Mycket är gemensamt, nav , hjulupphängning etc mellan 540 och M5, men visst - M5 är hetare. Annars skulle jag inte själv vara sugen.

Martin_M har rätt i en sak tycker jag; att en M-bil kan dra iväg rejält i service och reparationer. "Min" som jag hade för två år sen hade kvitton på nästan 65000 för 8 månader innan jag köpte den, så nog kan det bli dyrt alltid om den är kört av ett "vildsvin" :) till ägare.... Tyvärr verkar många bilar ha fallit i händerna på "vildsvin" ;) till ägare när priserna fallit. Såna som kör skiten ur bilen men inte har råd att serva den. Och till slut säljer i stället för att serva.

M5 hade alltid varit en drömbil för mig, men när jag väl hade en så "falnade" det en aning. Visst går den bra, men jag märkte att jag ändå längtade tillbaks till den ombonade trivsel och "fethet" som fanns i min E38. Så jag sålde M5:an, delvis för att jag inte var pigg på att ta nya, ännu okända reparationer. Bästa vore om man kunde ha både en 740 och en M5, men jag har hund, och han kan inte åka med i M5:an, hans klor skulle förstöra skinnet. Därför får det bli 540 Touring i stället för mig.

Ser fram emot hur det går för Philip.
Jag tror personligen INTE att mätarställningen är så viktig. Skicket är mycket viktigare, eftersom en V8 och bil av denna kaliber klarar att rulla långt om den bara körs som folk och servas regelbundet.

Jag skulle ta en välservad bil som gått 30K framför en fulservad bil som bara gått 15.

Det är svårt att se om en bil är välservad eller ej, men om t ex inredningen är sliten, eller att allt inte fungerar, så är det ett klart tecken på att bilen i övrigt troligen inte är i bästa skick.

Personligen tycker jag en M5:a 99-00 i fint skick och välutrustad bör ligga kring 120, extremt gott skick några tiotusen mer. Sämre utrustad eller sämre skick några tiotusen mindre, kring 100.
Robban540
ni drömmer lycka till o hitta en fin för 120 ring mig finns inte en chans bara lik för dom pengarna mvh robert
Dom som drömmer är nog snarare dom som tror att det går att få ut 150k-160k och uppåt för en -99-00 M5...

Vad anser du att en sån bil ska kosta Robban540?
Jag stämmer in helt och hållet med GE. Martin_M och Robban540:s åsikter saknar helt verklighetsförankring, ni övriga har gett bra tips och hållit det hela sakligt.

"Men Jag personligen anser att det har varit lite väl mycket snack och lite hockey från Sahlstens sida".

Jaha, så att så fort man startar en tråd måste man inhandla en bil dagarna efter, antingen den är bra eller inte. Då vet jag till nästa gång. Suck!

Tids nog kommer rätt bil...

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.