|
Sida 8 av 29
|
|
|---|---|
|
E38 och M5 är verkligen två helt olika saker, trots att dom har så mkt gemensamt. Tom inredningen ser ju nästan likadan ut. M5 hade alltid varit en drömbil men faktum är att jag trivdes bättre med min 740, inte lika snabb mem vem bryr sig (jo, Rickard540 på Internätt som inte är en drömmare :) ? Den är fetare, svart låg och dånande och mer ombonad. Jag förstår dom som köpte en M5 för ett år sen för 150-200 och nu ser priserna ligga 50 tusen lägre, det är inte så kul. Jag köpte en för två somrar sen för en då låg peng (130). Det var billigt då, så billigt att jag inte kunde motstå. Men den var heller inte särskilt fräsch, en importbil från Frankrike med sliten inredning (jag föredrar iofs importer från Europa ioch med att dom inte rullat något i det Svenska kungliga saltet). Men jag börjar bli sugen på en M5 igen. Simma lugnt. |
|
|
Hade du arbetat de timmarna du suttit här å chattat istället. Så hade du haft råd till M5 E60 vid det här laget. Kan upplysa om att min -00a gick för 170' kr för inte alls länge sedan. Vill man ha en fin M5 så får man betala, annars kan man sitta här... Drömma och spekulera. |
|
Robban540 |
du har helt rätt martin ska man ha en riktig bil får man betala mvh robert |
|
Persongrepp håller jag mig för god för. För 170.000 kr idag får man en M5 01-02 utan problem. -99:or för 150-160.000 kr ser ut att ligga kvar på Blocket allihopa. BMW CS #1812 |
|
|
Martin_M: är du så dryg som du verkar? Haft råd till M5 E60? Nästan varenda svensk har råd med det, om det nu bara handlar om att låna. Om du ser din bil som en investering undrar jag om du tappades i golvet som liten? |
|
|
Jag har en polare som köpte sig en M5 E39 -99 i april med 15k mil för 95k kr inte världens finaste men ändå helt ok, Sen har jag en annan vän som just sålde sin M5 E39 -99 med 12k mil för 165k kr. Så visst kan man hitta en fin M5 e39 för 120k. Philip vänta bara så dyker det säkert upp nån helt ok för rätt pris. mvh |
|
|
Exakt BoMoW, det är detta jag hela tiden hävdat inför döva öron. En M5 -00 behöver inte kosta 170.000 kr för att vara hel, ren och servad även om vissa verkar tro det. BMW CS #1812 |
|
| Jag tycker att M5-orna generellt sett är ruggit överprissatta. Om du inte söker ett superexemplar är det bara att sitta still i båten. Havet är fullt av fisk. Hösten väntar runt hörnet och det blir snart panik i ledet för många M5-ägare. | |
| Ingen panik från min sida. Väntar tills jag hittar ett hyffsat ex för rätt peng. | |
|
Jag håller med Mixtus att jag tror dom varit väldigt överprissatta, framför allt förr, men det har ju med tillgång och efterfrågan att göra. En M5 är en riktigt fin bil, men den är ju egentligen inte mer än en vässad 540. Tar man jämförelsen med en 540, t ex min egen -98 som är grymt fräsch, den ser nästan ny ut med facelift och nästan all tänkbar utrustning som softskinn, Navi/GPS, Tel, bensindriven kupevärmare med fjärr, M5-fälgar, svart innertak osv osv. Jag skulle gissa på att jag i bästa fall skulle få ca 80k för den. Och att då känns 150k för en motsvarande M5 -99 som för mycket, åtminstone för mig. 120K för en riktigt fräsch M5 -99 med mycket utrustning och normal körstäcka känns mer rimligt, och jag tror marknaden är på väg dit. Det är därför vi ser så många för kring 150K ligga kvar vecka efter vecka på blocket tror jag. Men jag är ödmjuk, detta är bara min gissning. Till sist beror allt på tillgång och efterfrågan. Finns det folk som vill betala 150-170k för en fin 99:a så är den självklart värd det också, jag säger inget annat. Jag förstår också att den som köpt sin M5:a för ett år sen för 180K är det inte kul att se 50K prisfall på ett enda år, jag förstår att det inte är kul. Simma lugnt... :) |
|
| Jag köper din M5:a Robban540 för 175 kr. Kommer du ner till Malmö så får du också bensinpengar. | |
|
Lasse-SL500: M5:an är bra mycket mer än en vässad 540, går inte ens att jämföra dem 2. |
|
|
Vem ger 170-175.000 för en M5-00 idag? när man tex får denna 12000-milade 02a för samma pengar Länk Andra exempel Länk Länk men dom verkar inte gå iväg för det. Jag gissar att M5 E39 före facelift i normalskick och med normala mil är säljbara för max 120.000, buskarna betydligt billigare än så. Med Robban540s attityd tror jag knappast det är säljbart överhuvudtaget BMW CS #5139 |
|
| Priset är en sak, driften en annan. Många köpare fattar inte riktigt vad de har gett sig in i och plötsligt en dag ramlar räkningarna in. Bensin, service, däck, försäkring, en grej trasig här ... en grej trasig där. Om jag letade M5 skulle jag skriva ut alla annonser jag hittade och lägga dem på hög. När höstlöven börjar falla och annonstiderna har gått ut är det dags att börja ringa. Stålarna i ena handen och telefonluren andra skapar ett hyfsat bra attackläge. | |
|
Detta är en klart bättre affär. En middag med bruttan på bilden ingår tydligen vid köpet. Frågan är vem som får betala den? Och får man ett s.k "Happy Ending" senare på kvällen som avslut? Länk There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Känns spontant som en bättre affär med Peggan och blondinen för 17800 kr än 170.000 för en gammal M5 =) BMW CS #5139 |
|
| Det var väl inget svårt val ;) | |
|
Trams :-) Kan man inte få både middag och M5 för 120.000 kr BMW CS #1812 |
|
| Då får du bara en middag med Robban istället för Estelle. Är du verkligen säker att du vill detta Philip? | |
|
Hahaha nej jag blir riktigt osäker nu faktiskt. Finns det inget annat alternativ? BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.