AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.993

Letar M5 E39 99-00

Sida 27 av 29
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Inte kan jag stava heller:)Philip
Grattis till köpet!
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Måste gratulera till en affär!
Hoppas att du blir nöjd.
Måste fråga efter att följt denna tråd,vad kostade pärlan?

Gillar fordon med fart
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Vad den kostade vill han tyvärr inte berätta verkar det som...hmmmmmm...

Frasse
Grattis!

Är det bilen i fredde 7:s länken ? (Länk

Mvh Ubbe
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det har varit ett rent noje att folja tradskaparens jakt pa en sjysst M5:a och jag ar verkligen glad for hans skull. Dock, alla som foljt traden (fran forsta borjan) ar nog overens om att prisbilden har varit det kanske mest frekventa diskussionsamnet. Med andra ord: gar det att fa en bra M5:a for 120.000 kronor? Philip har stuckit ut hakan bade en och tva ganger (och jag haller med honom i det mesta han har skrivit), och for sa sent som for en dryg vecka sidan skrev han med hanvisning till slutpriset:

"... det ska bli så kul att skriva vad beloppet blev."

Stralande! Ett av skalen till att jag klamrat mig fast vid traden var att har skulle man minsann fa se fran ax till limpa vad en ok M5:a kan ga for idag. Sjysst, arligt och intressant! Men icke, i sista stund gar loftet om intet. Jag accepterar forstas att man inte vill tala om vad man betalat - vi kan inte tvinga nagon att beratta slutpriset - men det ar att tala med kluven tunga nar man gatt ut sa pass hart och sedan valjer att inte infria sitt lofte. Synd.

Hur som helst, lycka till med bilen och hoppas att den motsvarar forvantningarna. Ser fram emot bilder och beskrivning av framtida projekt. Sjalv har jag spanat in tva intressanta porscheexemplar ... men det tors man val knappt namna i detta sammanhang ...
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Hmm konstigt?
Tråden handlade ju en hel del om att man kan hitta rätt M5:a för runt 120tusen???
Hur som helst,jag sålde min 00:a i mkt bra skick för 149tusen.
Mindre än fyra dagar sålde jag min på.
Då behöll jag en del saker också men den var/är i bra skick......

Gillar fordon med fart
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ju mer jag läser här ju mer tycker jag att det är RIKTIGT DÅLIGT att inte berätta priset...fast oavsett vad han säger han gav så vete fan om jag känner att jag kan lita på det så det kanske är lika bra att inget säga. Trist men så verkar det vara....iallafall i min värld så håller man sitt ord.....fast jag kanske är gammalmodig?

Frasse
Vilken bil blev det? denna?

Länk
eller denna ?

Länk
Jag skulle gissa att Philip gav runt 140 tkr i bästa fall.. Vilket är ett mycket bra pris för en sådan fin bil..tycker jag.

Mvh
Dennis
au
362
audidriver
540iAT -97
varför betala så mycket för en massproducerad dussinbil? :)

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
För er som vill se bilder på nyförvärvet så var Philip med på dagens Göteborgsträff, bild 10 & 15: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte det är någon av de som Oscarr och FinnUbbe länkar till.

Bilen i fråga har inte facelift samt mer unikt så har den chrome line så då faller båda dessa bort.

___
//Ulf
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ytterligare en bi¨ld på M5:an.
Länk
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Så det blev köp till slut:) Med tanke på hur kräsen du verkade vara så förmodar jag att du är nöjd.
Ang att han inte skriver ut priset är väl att folk blir förtrödna om man köpt billigt och annonserar dyrt. Så var det för mig med min gamla m3 jag köpte för 50 med e46 m3 19" original fälgar. Annonserade bilen sen för 60000 med original 17" och hälften av alla som ringde tyckte det var kass att jag begärde 10k mer med 17" än va jag gav för bilen från början.. Bilen gick kanon, hade ett par skavanker, men jag var iaf ärlig om skicket. Varför kvida när bilen ligger 15-20000 under i pris?

Ang prisbilden så får jag ansluta mig till dem som tror att man hittar en helt ok bil för 120-130. Man kan inte vänta sig en ny bil, men en vettig om man inte har extrema krav på färg och utrustning. Det är vanligt med kommentarer som "billigt är dåligt" men betyder det per automatik att "dyrt är bra"??
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Såg bra ut men lite polering på det orginala avgassystemeriet hade inte vatt fel. En tub autosol där så e det klatt..

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Philip vad snabb att kommentera inläggen tidigare....nu verkar han inte ha tid/lust...hmmm...polerar han M5 kanske?

Frasse
Lasse Karlsson
Ibland är ju detta Forum fantastiskt! Ska det inte vara ett Forum för BMW-intresserade, där man stöter och blöter sin stora kärlek till bilmärket BMW??

Sen ser man åsikter hit och dit angående om man ska uppge inköpspris eller inte? Det kan väl vara kul att veta vad man inhandlat en bil för, och fattar inte varför man ska hålla det hemligt! Blir folk avundsjuka eller dyligt, skulle jag basunera ut beloppet direkt! Vi pratar pengar runt 100 papp, är ju inte precis mångmiljonbelopp!

Den enda orsaken till att man inte vill skylta med ett inköpspris, är troligen att man inte vill ha gliringar för att man gjort ett dåligt köp, annars tycker jag det känns mest löjligt faktiskt!

HA DET!

modolasse
Det poleras faktiskt friskt för tillfället. Både med autosol, snabbwax och däckglans ;-)

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.