|
Sida 24 av 29
|
|
|---|---|
|
Det håller jag helt med om Marjan. Dock var bilen på Bil2an i Uppsala rena skrotet enligt en seriös källa. Däck, lack etc. Det kanske var billigt ändå. BMW CS #1812 |
|
|
Kan också tycka vissa är lite väl optimistiska vad gäller priset. Sålde min 99a i våras med drygt 11k på mätaren, s-såld och i mycket fint skick för 140k. Nu ser man vissa med 19k på mätaren och dem vill ha 150k för dem. Sålde för jag trodde jag var "färdig" med den typen av bilar, men jäklar vad jag saknar den, kollar på blocket hela tiden och är grymmt sugen och bli M ägare igen=) |
|
| Länk | |
| och nu finns det en -01:a i Göteborg: Länk | |
|
Lite synd med 12 ägare, men svensksåld... Köpt på kredit... Besiktigad 2009-06-29 |
|
|
Jäkla idiot-annons, det står INGET om bilen. Troligen för han vill tvinga en att ringa och då har han lättare att "snacka in" dig som nyfiken köpare. Fråga till er alla: ser ni det som ett plus att den är svensk-såld? Av vilken anledning i så fall? Själv ser jag det som ett stort minus, för då vet man att den rullat i saltslasken - det slipper ju alla tyska bilar. |
|
|
Salt används i Tyskland också men inte överallt och kanske inte i samma omfattning. Vintersäsongen är ju oftast också något kortare där också. ___ //Ulf |
|
|
Ni ska få mer information om bilbyte imorgon kväll ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Jag ser hellre att en bil är svensksåld, kan lättare kolla historiken med ägare, service mm Vissa märkesverkstäder mer eller mindre bojkottar en om man ska serva bilen hos dom...trist men sant. Även försäkringspremien brukar vara högre även om försäkringsbolagen säger att det inte ska vara så. Vissa garantier gäller inte heller på en importerad bil...då menar jag lite nyare. Så jag ställer mig på Svensk-såld-sidan... Frasse |
|
|
Finns ju svensksålda som inte rullat i salt åxå = ej vinterkörda.. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Jag tar också hellre en svensksåld före en importerad om allt annat är lika (skick, pris, utrustning). Det är enklare att kolla upp den svensksålda och sannorlikheten för mätarskruvning tror jag är mindre. När man ska sälja bilen finns det köpare som direkt väljer bort en importerad bil. Har däremot aldrig varit med om att en verkstad nekat jobb pga privatimport. Garantier ska väl egentligen inte heller vara nåt problem (möjligtvis goodwill) även om jag inte har någon personlig erfarenhet av detta. Ofta när det står att en bil inte är vinterkörd i annons tål det inte en närmare granskning. Vanligtvis betyder det att bilen inte körts på vintern i SVERIGE (pga att den nyss importerats). Annars betyder det att säljaren själv inte kört med bilen senaste vintern men tidigare ägare ska ev ha nämnt nåt om att han heller inte körde varje dag under dec-feb. Oftast bara en ursäkt för at vinterdäcken inte medföljer. Men självklart finns det de som verkligen inte kört på vintern också men det skadar inte att vara lite skeptisk. |
|
|
Hellre en bil som har gått i 20000 mil i 200km/h på Autobahn, än en bil som har gått 15000 mil och kommer från någon stad, min uppfattning. privatimport är inget farligt. Och det här med skruvade mätare. Finns ett ställe i Göteborg, vet dock inte namnet på firman. 2500 kr, och då får du kvitto på det om du vill. Någon som har en fin M535 til sal u |
|
|
"Finns ett ställe i Göteborg, vet dock inte namnet på firman. 2500 kr, och då får du kvitto på det om du vill." Ja, menar inte att tyskarna mätarskruvar mer, snarare är det mindre ärliga svenskar som precis importerat som åker förbi tex Göteborgsfirman du nämner innan bilen besiktas i sverige. Personligen har har jag egentligen inte nåt större problem med att köpa privatimport men bilen ska vara billigare för att marknaden (inte minst bilfirmor) värderar bilen lägre. "Hellre en bil som har gått i 20000 mil i 200km/h på Autobahn, än en bil som har gått 15000 mil och kommer från någon stad, min uppfattning. " Hur kan du veta att importbilen inte rullat i en tysk storstad? |
|
|
Silverstone 01:an i Göteborg. Undrar om det är samma bil som var med på en provkörningsträff på BMW Gbg ungefär vid den tiden. Får kolla genom mina gamla kort ,och jämföra reg. nummer. |
|
|
Detta har jag ett starkt minne av M.A. Vi skulle fått provköra en Phoenixgul M3 E46 vid samma tillfälle, men någon motorjournalist från Expressen hade valt fel växel vid en omkörning. M5:an var för övrigt såld vid provkörningen. BMW CS #1812 |
|
|
Hur har det gått Philip? |
|
|
Det får du reda på vid midnatt ;-) BMW CS #1812 |
|
|
OK(Preem), då har jag sannolikt gått på nattpasset och kör timmer..:) |
|
|
Se där ja. Alla blir lyckliga på sitt sätt. BMW CS #1812 |
|
|
Räknar med att du kommer i en Carbonsvart till BK imorrn kväll... Om inte får vi väl se den på sektionskörningen till Borås på lördag, eller hur? /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.