AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.980

Letar M5 E39 99-00

Sida 23 av 29
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Var det vellingebilen du tittade på? Den för 110? Hoppas inte det med tanke på hur annonsen var skriven.
Hur många har du kollat på nu?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det var denna Länk vi tittade på idag och som visade sig vara lite av en besvikelse, trots ett väldigt seriöst intryck på telefon.
Som sagt väldigt snygg på lite avstånd, blank i lacken och rak i plåten sånär som en liten buckla som säljaren hade upplyst om i förväg.

Dock fanns det mycket rost i "fågelbadet"
Rostiga dörrkanter höger framdörr
Krypande rost höger bakdörr
Rostbubbla på plåten ovanför stötfångaren bak
Krypande smårost på lite andra blandade ställen
Frontspoiler och trösklar mycket blästrade, grundfärg lyste igenom
Inredning kändes allmänt "lite för sliten" för min smak

Motorn verkade spontant frisk, och all utrustning skulle fungera enligt säljaren, men brydde mig inte om att provköra eller testa detta eftersom det inte kändes aktuellt ändå, så det får någon annan ta ansvar för.

En skum detalj var att serviceboken var tryckt år 2000 medan bilen var uttagen 5/99, kan ju naturligtvis vara fråga om en efterkonstruktion av en bortappad bok då även utrustningslista fanns klistad, men å andra sidan jag inte varit det minsta förvånad om körsträckan själva verket var betydligt högre, mest med tanke på inredningens skick, men det har jag inga övriga belägg för.

BMW CS #5139
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Fy fan va drygt med rost på en M5:a. Varenda gång man läser alla inlägg med nån länk till nån bil som ska va "fin" beräftar bara det som man redan vet. de rikgti fina exen kostar mer eller e inte till salu just nu. hade själv ett helvete att hitta en bra m5:a för 2 år sedan. Men leta på. finns säkert nån till dig åxå..... elelr gör som jag ... "ge upp" och sen helt plötsligt en dag satt jag å slö surfa blocket å där va den... ..

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tråkigt att den inte motsvarade förväntningarna. Såg ju onäkligen fin ut i annonsen. Tråkigt att folk inte kan vara ärliga. Förhoppningsvis fick ni en trevlig resa söderut ändå.
Äh, lite rost? Det fixar man med karlssons klister och ärtsoppa! ;)

Skojar, men det låter som en helt normal, vinterkörd bil. Då blir dom lite blästrade i lacken. Och några små rostblåsor är normalt på en tio år gammal bil. Men mycket ska det inte vara, då är den nog lite slarvigt skött, kanske inte tvättad så ofta, eller maskintvättad.

En hellack går på ca 20, för att få bort all ytlig rost.

Ledsen att du inte hittade rätt Philip, men det kommer.
Mercafreaket har ju kanske sin till salu? :)
Det kan absolut vara intressant med FdMercafreaks M5. Det jag får ta bort från prioriteringslistan är navi i sådana fall. 150.000 kr var priset senast. Har det ändrats? ;-)

BMW CS #1812

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kikade lite snabbt pa blocket.com. Jag ar inte inlast pa marknaden i Sverige, men jaklar vilka fantasipriser en del har. En del annonser ar riktigt gamla och det borde ga att pruta 20-, 30- eller 40-tusen om man tar sig tid att diskutera, provkora och darefter vifta med sedlarna framfor nasan.

Ta bort navi fran prio-listan redan nu. Det handlar ju om en nio-tio ar gammal skarm med usel upplosning. Vad ar det du ar intresserad av egentligen, motorn eller bildskarmen?
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Nu är det 155 kkr då det sitter ny soppepump åxå:-) skojja bara.....ska hämta älsklingen imorrn.. Har köpt ny poleringsmaskin, snart dax å testa...

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Länk till salu. ligger ute här på autopower.

Dallas

Länk
Den här då Philip? Länk Den här ska ju enligt upp. inte vara körd på vinter, det skulle iaf jag prioritera högre än färg, utr osv.
Hur var det med denna då: Länk hade du kollat in den ?

Alt. denna kanske går att få ner kring 150k Länk iofs import -05 och 4 ägare men det behöver ju inte betyda något... en -01:a eller nyare tycker jag personligen vore att föredra.

Mvh Ubbe
Lasse Karlsson
mixtus!

Passa dig! Kinkigt det där med att påstå att folk vill ha för mycket för sina bilar! Körde en tråd för ett tag sen, där jag tyckte vissa var oseriösa, då man sätter ut sina bilar till försäljning, med priser som är rena fantasier. Alla vill väl ha bra pröjs, men ibland undrar man...... I vilket fall som helst stängdes tråden till slut, då folk gick i taket, då man använde ordet oseriöst.

Finns en röd 03:a på blocket, som nån Weurlander vill ha 290 papp för idag, som jag tror började på 390 eller nått sånt! Det var den jag påtalade när jag startade ovan nämda tråd. Den har varit ute i över 1 år från och till, och lär ju bli kvar ca 1 år till, tills han kommit ner till kanske runt 220 tusen, där det är möjligt att nån slår till. 290 tusen? 390 tusen??????????????????????????????
Ja! om man inte får kalla det oseriöst, kan inte jag sätta ord på det hela.

Så se upp med dina uttalanden mixtus! Man lär vara försiktig med vad man hasplar ur sig på denna sida!

HA DET!

modolasse
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag köpte min i september 2007 och då var redan den röda M5:an på annons för 395'. Den har inte varit ute konstant sedan dess men i stort sett så har den varit annonserad i två år och ständigt till ett för högt pris (min och även marknadesn åsikt..)

___
//Ulf
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Den Länk är såld men är redan till salu igen Länk men ger mig inga bra vibbar när senaste ägaren ägt den 1 månad, och ägaren innan dess ägt den sedan i våras och sen fortsätter det ungefär på samma vis. Vad jag hörde från annat håll hade flera tittat på den och men inte köpt och det kan man ju tolka som man vill, M-testad eller ej.

Återstår den Länk som kunde vara intressant om säljaren går ner 40.000 kr i pris, samma gäller denna Länk som har en riktigt snygg inredning

BMW CS #5139
Jag håller helt med J.L. För runt 130.000 kr kan 99:orna vara intressanta. Det är alltid lättast att titta på bilar i närområdet. Det var sista gången jag åker massa mil för att titta på skrot. Jag får dock poängtera att resan och sällskapet var mycket trevligt.

BMW CS #1812

Jag tror inte det är uppskattat att pruta 30.000 kr på ovan nämnda bilar tyvärr.

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Den sista J.L. länkar till har ju 2 klara fördelar. Ny koling samt nyligen gjord insp. 2. Sen håller jag med om att inredningen är grymt snygg.
Gillar också den Oxford gröna som Koffa länkar till. Vore vel snyggt Philip, att gå från Oxford 740 till Oxford M5.
Nu är jag visserligen partisk men den oxfordgröna är bara så snygg! Ger ett bra intryck också.

Något att överväga?
Synd att så många M5 ägare på forumet tror att de kan få fantasisummor när en svensksåld -02 med under 15000 mil på mätaren gick för 149 900 kr på en bilfirma. Suck!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.