|
Sida 22 av 29
|
|
|---|---|
|
var står det om kaffepengar? eller du syftade inte på mitt inlägg? |
|
| Håller med Philip, 120 K är mycket pengar, kastar inte bort hur som helst. | |
| Grammatiskt fel, har lite bråttom, men ni förstår vad jag menar. | |
|
Denna länk kanske kan nyansera vad som ska betraktas som "kaffepengar":Länk |
|
|
Ska man köpa en M5e39 på en vecka eller två för att inte klassas som kompissökare, snackare eller däcksparkare skall det till en hel del tur för att hitta en fin och välvårdad bil för 120´ enligt Sahlstens kravlista. Men tar man det lungt och låter det ta den tid man behöver och jämför, diskuterar och förhandlar så kommer det gå vägen det är jag helt övertygad om. Tror också att rätt bil kan bli en relativt bra affär. Gissar att fina ex med rätt spec aldrig kommer sjunka under 110´-120´ så man bör klara sig med en högst rimlig värdeminskning de närmaste åren. Visst, försäkringen kan kosta och reparationer kan bli dyra om man köper fel bil. |
|
|
Ni har rätt allihop (för en gångs skull ;). Det är resan som är kul, att leta, undersöka, förhoppningar, hoppas att det dykt upp någon ny bra... inte målet. Sen att 120k skulle vara kaffepengar? Så "kaxigt" talar nog den som inte köpt bilen för egna pengar, utan tagit ett banklån. Dvs, det är bankens "kaffepengar"... Sj tycker jag 120k är ruskigt mycket pengar. Om du sparar 2k i månaden är det fem år av ditt liv. Men för "storfräsarna" och alla miljardärer här så är det väl kaffepengar antar jag... ;) |
|
|
Kaffepengar? Länk |
|
|
Nu har det väl spårat ut lite väl här eller ;) __ /Chrille |
|
|
Har följt denna tråden sen den startade. Kollat varje dag. Vad är det med folk som gnäller hela tiden? Han startade denna tråd för att få hjälp, inte för att få massa mothugg på allt han skriver. Tragiskt !! Lycka till med letandet. Jag letar för fullt jag med. Ta god tid på dig så du inte springer på nån skit. Någon som har en fin M535 til sal u |
|
| En fraga till er som har eller har haft en M5:a: vad har ni rakat ut for trakigheter och vad har det kostat? Da menar jag inte sjalvklarheter som "nya dack" utan mer M5-specifika saker. Det finns ju en och annan trad med skrackexempel pa saker som gatt sonder som gor att man tanker mer an en gang innan man koper en M5:a. Det blir sarskilt intressant nar vi diskuterar en bil som ar atta-nio ar gammal. | |
Lasse Karlsson |
Upp med hakan nu allihopa! Ingen kan väl påstå att en tråd totalt spårat ur bara för att man överdriver, "ironiserar" lite! Klart inte 120 tusen är kaffepengar, men det är ju inga jättesummor om man pratar sportbilar, det kan ni ju i alla fall hålla med om! Kanske inte var snällt att kalla dig naiv heller, men tycker inte det heller är så farligt, men va fan, jag tar om det: Tror du får svårt att hitta den perfekta bil du letar efter men lycka till i alla fall! Nu kan vi väl gräva ner stridsyxan! det är trist att det ska bli sån bitsk stämning på detta Forum, bara för att man överdriver(ironiserar) lite grann! HA DET! modolasse |
|
Idag bärnslepumpen, 5 lök som bytas på BMW verkstad Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
| Länk | |
fredde 7 |
vadå råka ut för?? har man den bara i garaget händer inte mycket.... |
|
Ubbe: Den tolkar jag som att den saknar TV/Navi? Ovanligt att en så exklusiv bil saknar det väl? Man får leka med myntfacket i stället för filmbilden... ;) Annars är den snygg tycker jag. Min hade året innan jag köpte den servats för drygt 62.000, bland annat trasslande vanos, bromsar och kardanknut/hardyskiva. Jag minns inte allt, men det var mycket.. Sålde den efter ngn månad när jag upptäckte att jag tyckte bättre om min 740. :) BjörnB: klockrent fredags-inlägg, har du sett "Bucket list" med Nicholson och Freeman? Där är det kaffet med på ett hörn... |
|
|
Imorgon bär det av till Skåne för att kolla M5. Önska mig lycka till då detta arrangemang kommer ta en stor del av lördagen :-) BMW CS #1812 |
|
|
Lycka till! hppas du hittar "din" bil. Den här känns lovande tycker jag. Länk |
|
|
Blir spännande :-) Ser fram emot nästa Länk Lycka till och ha is i magen! /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Min bil är iaf såld så behöver inte fundera nå mer över den som jag ser att ni gjort | |
|
Bilen var tyvärr en besvikelse. Den såg bra ut på håll men började man titta på dörrar, trösklar och under bagageluckan så var det mycket rost som hade krupit hela vägen. Jag vet inte ens om bilen hade varit intressant för 90.000 kr. BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.