|
Sida 21 av 29
|
|
|---|---|
| Rickard, det stämmer. Förmodligen har första ägaren valt bort detta. | |
| Appropå Alpina, så håller jag med Ando att dom riktar sig åt lite olika kunder. Personligen hade jag nog valt en B10 V8 S. Men min personliga E39 favorit, är nog en B10 3.3 med manuell låda. det skulle vara en trevlig hobby-bil. | |
|
Alpina B10 3,3 är en riktigt fin bil, men den måste vara trött i jämförelse med V8 4,6 och M5 E39. Har man en gång kört V8 vill man gärna forstätta :-) BMW CS #1812 |
|
| Ja, den hänger nog inte riktigt med dessa. Men 280 hk och 6:an lite trevligare styrning är också kalas. | |
|
Det är inte snäcka utan kuggstångsstyrning? Jag har för mig Bosse Jonsson har en sån Touring. BMW CS #1812 |
|
| Ja, alla 6:orna har kuggstångsstyrning. | |
|
Jag är lite konfunderad ang M5. Den måste ha direkt styrning eftersom det är en M-bil men ändå har den snäcka..? BMW CS #1812 |
|
|
A.G Här har du ett litet race mellan min M5 e39 vs Alpina B10 V8 S Detta var med endast chip på M5:an Länk Skillnaden var ja ni ser. |
|
| Philip,M5:an har nog en rätt så direkt styrning ändå. Kuggstången fick inte plats på V8:orna. | |
Lasse Karlsson |
Sahlsten! Varför tar du in min bil i debatten? Skrev aldrig nått om att den är mer värd än nån annans, eller att jag är nån speciell entusiast! Det jag påpekade var att jag tycker man är en smula naiv, när man vill ha tipptoppbilar till småslantar, för läser man din tråd, är det sånt du vill ha! Att jag inte skulle vilja ha dig som spekulant, beror på att jag inte vill spilla tid på folk som upptar ens tid, ska ha reda på ditten och datten om bilen, då man vet att det i alla fall inte leder nån vart, för att bilen har nån liten blema, ett och annat stenskott osv, sånt som gamla bilar har, sen får du tro vad du vill, men jag har varit med om otaliga sånna tro mig! Men som sagt min bil har inget med detta att göra! Det är ofta man får förklara sig på detta Forum, då folk inte kan läsa vad man skriver! Jag tror du får svårt att hitta den bil du söker, men du sänker kanske kraven efter ett tag, vad vet jag. Lycka till vilket fall som helst. HA DET! modolasse |
|
Det blir jättebra. Rätt bil måste kosta 170-200.000 annars kan den inte vara bra. BMW CS #1812 |
|
Lasse Karlsson |
Vem har påstått det?? modolasse |
|
Folket som tycker att man inte kan förvänta sig någonting för 120-130.000 kr. BMW CS #1812 |
|
| ROFL. Tåget är inte ens kvar på spåret längre... | |
|
Det har det väl aldrig varit i den här tråden. Jag kommer att hitta min bil inom en mycket snar framtid och det ska bli så kul att skriva vad beloppet blev. BMW CS #1812 |
|
|
Självklart. Det betvivlar jag inte. Det enda jag menar är att man får vara lite distansierad vid läsning. :P |
|
Lasse Karlsson |
Okej då! Jag ger mig, du hittar säkert en 99:a, tipptopp, fullt utrustad, svensksåld, runt 7000 mil, en ägare, för runt 120 papp. Tycker bara ofantligt synd om säljaren, i det läget! Alla hästar är ju inte hemma, om man säljer en sån kärra för sånna kaffepengar! modolasse |
|
Jag har aldrig diskuterat bilar runt 7000 mil om du följt tråden någon gång. 15-18kmil med fokus på det sistnämnda. Årsmodell 99-00 för 120-130.000 kr. Aldrig ägarantal, fullutrustad eller dylikt heller så jag vet inte vad du får alla relevanta argument ifrån. BMW CS #1812 |
|
|
Jag tror nog man hittar en bil som är helt ok för 100-120k faktiskt. Jag har själv varit inne på m5 e39 ett tag (men inte kommit så långt att jag är redo att starta en "letartråd") Var väldigt nära att kolla den svarta i malmö för 110k, men hittat en annan bil som lockar mer (också m5 fast annan årsmodell:)) Så jag avvaktar sålänge. Det är inget som säger att billigt = Skit eller dyrt = Bra. Man får bilda sig en egen uppfattning och väga skicket på varje bil mot priset. |
|
|
Om man tycker 120.000 kr är kaffepengar undrar jag varför man inte kör M5 E60. BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.