AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.998

Letar M5 E39 99-00

Sida 20 av 29
Vilken svikare! Men den kan han väl knappast bruksa?

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är nog samma bil,som på bilden du länkar till Philip. Den har nog bara dom 18-tums vinterdäcken som nämns i anonsen.Vad jag vet så har han bara haft en E65:a. Den som var med på TV var iallafall kort.

Han har även haft en Porsche 911 GT3:a mellan BMW:n och GTR:n.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Såg nu att det står i artikkeln att den är extra lång, men det är nog fel. Är rätt säker på att bilen på bilden är den korta varianten.
Okej då vet jag. Kände mig så kluven om det var lang eller ej. Har han bara små sportbilar och kör runt i?

BMW CS #1812

Jag vet att det funnits en 745 till salu på Blocket. Bilen fanns på Ingarö och var insänd av Micke.

BMW CS #1812

en månad är ingenting, jag letade en m3 i över 3 månader, innan jag hittade en värd att köpa. Hittade rätt bil och blev riktigt nöjd, så stressa inte Philip.
Tack boxarn. Jag känner mig inte stressad av dessa personer kallade "entusiaster". Det är bara tråkigt att de ska figurera på forum likt detta och förstöra för andra. Tack för att du är med och håller nivån där den ska vara.

BMW CS #1812

Philip. Har du inte kollat nåt på alpinor? Tex en B10 v8.. M5:an är ju en "dussin bil". Varför inte kolla efter mer bil för pengarna. Kraftfull v8+automat.

Klart att garaget ska vara större än huset.
Tanken har slagit mig MKW. Det är bara det att Alpina B10 känns som en trimmad 540 medan M5 andas brutalitet på ett annat sätt. Det är så jag känner. B10:an ska enligt uppgift vara betydligt billigare i försäkring i alla fall.

BMW CS #1812

Håller med, även om jag tycker MKW har ett kul förslag. Alpinorna känns lite mesiga. Om det ska va någon vits med "special" så ska bilen vara vassare än originalbilen.

Robban540: är du dum på riktigt, eller är det bara som det verkar?

Leta på i lugn och ro Philip
Du är en trygg vän i ur och skur Lasse. Tack för det :-)

BMW CS #1812

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Lasse-SL500
" Om det ska vara vits med "special" så ska bilen vara vassare än originalbilen"

Det är just vad den är då den har 540 som grund :)

B10 V8 ligger mittimellan 540-M5 medans B10V8S kryper lite närmare M5 i ren prestanda.

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
A.G: ja, jo jag förstår vad du menar. Men om du inte tar illa upp så tycker jag inte Alpina är top-of-the-line, M-bilarna är ju vassare. Det var det jag syftade på. Dessutom har dom väl rätt märkliga stripes längs sidorna? :)
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Idag tror jag inte att Alpina och M slåss om riktigt samma kundgrupp , Alpinan är lite mer "relaxad" om man säger så och mer ett komplement till BMW.s M modeller och det är BMW som har styrt Alpina att tillverka sådana bilar ,hade Alpina haft fria händer hade de säkerligen gjort bilar i stil med AMG dvs mycket effekt! Men att M-bilarna är vassare är fel , kolla B5S-B6S där kommer M5-M6 på efterkälken och för att inte tala om "på den gamla goda tiden" då Alpina inte hade några "strypkoppel" från München , då blev M-bilarna ganska snabbt små i Alpinans backspegel :)

En frisk B7 Turbo kan sätta ganska mycket myror i huvudet på en M5 E39 förare och då pratar vi om en "skokartong" från mitten på 80-talet :)

Alpinans dekoset är en identitet speciellt på äldre bilar tycker jag , på nyare bilar kan man alltid diskutera dekosetets vara eller icke vara.
På min B7:a passar de i allafall bra tycker jag :)

Länk

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Ni är alla välkomna ut till Rosersbergs Slott utanför Stockholm nu på lördag där ställer Alpina CS ut ett antal bilar både med och utan dekoset :)

Länk

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Mycket Alpina här nu men ...

M5 E60 med Dinan system samt borttagen spärr mot en standard B5 med 500Hk (B5S har 530hk)

Länk

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Svårt att ifrågasätta Ando på detta område då han troligen är den mest pålästa Alpinaentusiasten i BMW CS.

Personligen är jag mer sugen på M5 E39 då jag föredrar manuell låda, efter att ha åkt automatväxlad skinnsoffa alldeles för länge.

BMW CS #1812

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Är ej medlem i BMW CS men ordförande i Alpina CS :)
Som sagt M5 E39 och B10V8 är två olika saker som jag har svårt att se som egentliga rivaler till varandra möjligtvis att V8S kan vara ett litet hot in på M5.s marker :)

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang denna Länk! skall inte innertaket på M5 vara svart?

/Rickard
Okej, jag blandar ihop det eftersom vi träffats på ett antal årsmöten i Stockholm. Har du fler än en Alpina för tillfället Ando?

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.