AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.985

Letar M5 E39 99-00

Sida 2 av 29
Varför ska det finnas så mycket skrot på marknaden?

Jag vill gärna ha så original som möjligt utan kolfiberdetaljer och tuning.

Utan att för den sakens skulle behöva slanta upp 160.000 kr för en -99.

Jag behöver hitta rätt bil helt enkelt.

BMW CS #1812

fredde 7
120-130kkr Kanske får man räkna med lite märkliga bilar....
Blir nog iallafall svårt att hitta ngn enägarsbil i skapligt skick med rätt historik.
150-170kkr får du nog lägga om du ska ha en med få ägare i bättre skick.
Men om du väntar tills den "rätta" dyker upp, har du förmodligen ändå betalat dessa pengar då du lagt ut för resor och tid.
Mitt råd är att du tittar på alla på marnaden under en tid, när en riktigt fin dyker upp köper du den till ett pris som är lite högre än vad de begär för likbilarna. De billigare liken sköter då prutförfarandet åt dig/Lycka till
Det känns bara som man tappar 30.000 kr direkt om man köper en -99 för 150.000 kr som man ändå inte vet så mycket om. Ibland kan det finnas bilar som ser bra ut och som är rena skrotet när man börjar gräva lite.

BMW CS #1812

fredde 7
Philip: så är det att leta BMW:)
Du letade ju 99-00 men här har du en -01:a

Länk

:)
Den försvann fort Ubbe, redan borta! :)

Jag tycker du ska satsa på en 01:a på en gång Philip, annars kommer du bara reta dig på att du saknar facelift. Och dessutom har facelift en bättre vanos-konstruktion (variabler nockenweller steurung).

Man blir ju sugen själv på en M5:a, ska vara en i originalskick tycker jag, utan en massa skit som solfilm i bakrutorna, kromfälgar och konstiga vingar. :)
Vad skulle dem ha för -01:an? Hur många mil hade den rullat?
120.000 kr
ca. 19.000 mil
+ Den hade all utrustning som Philip önskar, bl.a. lucka, navi men den var blå... samt svensksåld.
Är också på jakt efter en M5a.
I vilket län?
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Sålde min M5 i dagarna fick 125,000:- 15500mil med full historik.

-----------------------------
M5an Länk
-01:an fanns i Malmö
Kollar man länken ser man:

blocket.../malmo/BMW_M5__sv_sald__22854236

Jäkla synd när man själv är från Malmö. Kollade Blocket kl 11 igår så den måste varit inne väldigt kort tid. Ingen som sparat annonsen?
Testade att söka i historiken men det går väl inte att hitta den där heller då annonsen är raderad...

Denna då: Länk
Gå in på Transportstyrelsen och Bilprovningen angående denna -01:a så får ni se vad som sägs. Inget bil jag vill lägga händerna på.
Vet inte vad du syftar på nu men jag märkta att i annonsen står det Mätarställning: 17209 mil
Kollar man på vägverket så är senast godkända besiktning: 2008-07-30 Vägmätarställning: 172752 km
Besiktningstermin: 2009-02-01 - 2009-06-30
Upplysningar: Kredit
I trafik första gången i Sverige: 2007-03-30
I trafik första gången i utlandet: 2001-01-02
Antal ägare: 1

så det har blivit 700 km mindre på ett år...
Från Bilprovningen

"Alternativ metod:
Alternativ kontrollmetod besiktning, fordonet har identifierats med ofullständiga uppgifter
från trafikregistret."
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Denna kom upp idag: Länk

Kanske kan vara något efter lite prut?

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.