AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.975

Letar M5 E39 99-00

Sida 19 av 29
Det är katastrof tycker jag - sjukt fult med M60-fälgar på en E39. Det passar inte, lika lite som M6-fälgar passar på något annat än en M6. :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med helt och hållet. Formspråket i M5 E60- och M6-fälgarna stämmer inte alls på E39.

Sen är det garanterat kopior eftersom originalfälgen enbart finns i 19".

___
//Ulf
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med dom 2 senaste. Passar inte alls.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kan bara halla med foregaende talare.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag har gått i samma tankar som trådstartaren, byta e38an mot en M5 e39. Men mitt tidsperspektiv är då betydligt längre än trådstartarens. Jag förstår inte hur man kan vara så dum att man kritiserar killen för att inte komma till skott. Ni är en del som gör det och det är ju bara löjligt. Tror ni han vill köpa bilen för att imponera på er eller? Eller är det en tävling i att hitta en bil snabbt?

Är man seriös tar man tid på sej och resonerar, funderar, diskuterar och köper en bil när man känner sej redo och har hittat rätt. Trist att vissa inte fattar det. Skulle jag starta en tråd om mina bilfunderingar skulle den bli flera år och tusentals inlägg och störa ännu mer, så det är kanske en idé! Jag har inga vänner så jag kanske får några på det sättet :-)

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker absolut bilen du köper ska ha originalfälgar, jag tycker få fälgar passar bättre på e39 och jag tror de kommer efterfrågas när du själv ska sälja bilen en dag.

Sen tycker jag du ska ta den tid du behöver för att hitta rätt bil. Är du inte behov av bilen så är det inga problem, M5:orna kommer inte ta slut de närmaste 20åren.

Tråden är mindre än en månad och jag själv har letat betydligt längre än så när det handlat om entusiastbilar. Förstår inte att folk har stör sig på detta, var glad att ni har hittat era bilar så snabbt och sluta läsa tråden om det känns jobbigt. Tänk om Sahlsten inte köper nån M5 alls hur ska vi hantera detta?

Däremot är det bra om man känner igen ett fynd när man hittar det och kan slå till snabbt om det krävs. Men då måste man ha koll på modellen och på vilka priser bilar normalt säljs för och det kan nog ta minst en månad att skaffa sig den kunskapen.

Jag tycker det är kul och intressant att följa tråden (även om du bara söker vänner) så simma lungt och lycka till!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Eller så låser man sig på en färg. I mitt fall var det Imola-röd.
Det gjorde letandet och valet ganska enkelt.

Var bara hugga när den kom upp efter att legat inne ett litet tag så priset krypit ner en bit sedan pruta lite till på det.

Jag e sjukt nöjd i alla fall :) Länk

Begärt pris från början var 139K.

__
/Chrille
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Låt grabben leta, han verkar ju vilja ta reda på en massa om modellen och det är väl bra. Ska man ha bilen på lång sikt med speciella krav kan en månad eller två kvitta tycker jag. Letar man däremot ett klipp känns det inte som att den ska behållas särskilt länge...då kanske man vill tjäna en liten slant på affären. Fast egentligen vill man väl både köpa billigt och sälja dyrt den dag man avyttrar skrotet...*asg*

Frasse
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Putte, antar att du skaffat M5e60 inom någon vecka (för det är väl inte vänner du söker i denna tråd)?

Länk

Inget illa menat, hoppas du tål lite skoj och hittar rätt bil.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
deejaywasp; kommer din bil från millons bil i göteborg?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Nej den kommer inte från Millon.
Millons M5 står fortfarande kvar på samma ägare som tidigare.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Det finns hopp om mänskligheten. Galant turbo och BjörnB har precis bevisat detta. Rätt bil kanske inte kan letas fram på 4-5 veckor. men jag håller ögonen öppna. Mycket snack och lite bandy som Matin_M uttryckte det ;-)

BMW CS #1812

Lasse Karlsson
Hoppas Sahlsten hittar sin drömbil! Skulle dock inte vilja ha honom som spekulant om jag skulle sälja! Tror man får leta extremt länge, om man vill köpa en bil i kanonskick med massor av utrustning, till underpris, som har rullat få mil är svensksåld, har få ägare, och är 10 år gamla!

Gamla M5:an E39 börjar ju bli till åren, och ska man ha en i "mint condition" får man nog pröjsa också! Bilar i 120 tusen klassen och toppskick tror jag är sällsynta.

120 papp får man ju inget för idag, och hade jag ett ex enl ovan, skulle jag definitivt inte skänka bort det! En M5 E39 i superskick, med dessa premisser är värd mycket mer än 120-130 tusen! De som har sånna ex, behåller dessa till 95%, tror i alla fall jag. Säljer man ser man till att få rätt betalt också, annars är man dum!

Gamla m5:an används ju mer eller mindre som vilken bruksbil som helst, och de verkliga toppexen är nog inte många på blocket till försäljning. Man får nog räkna med en del mindre skavanker, och mindre god utrustningslista osv, på en sån bil.

HA DET!

modolasse
Jag kanske inte skulle vilja köpa Lasse Karlssons M5 -01 för 200.000 kr heller så ointresset är nog ömsesidigt. Det finns totalt sätt väldigt få snikutrustade M5. De flesta som är dåligt skötta har de mesta i utrustningsväg så det argumentet håller inte. Rätt bil kommer, vissa på forumet är nog mer oroliga än jag.

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Annars kan du ju slå till på Micke Persbrandts gamla 745:a medan du väntar på att rätt bil dyker upp.
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nej precis som Herr Gaspedal säger så är det inte Millions bilen.

Min är den som är totalt ombyggd till 03:a förutom gsm o instrumenthus.
Nya vanos drevsatser och vanosar (går knäppt tyst så gött, rasslar inte ens vid kallstart)

__
/Chrille
Haha, kul kuriosa Morten. Jag har verkligen för mig att Persbrandt hade en Lang. Blandannat när han var med i 45 min med René Nyberg. Det övriga på bilen stämmer.

Jag har för mig att han kör någon Hyundai V6 Coupe för tillfället. Någon annan som vet säkert?

BMW CS #1812

Som ni ser så stämmer det inte riktigt om han inte ägt två st. Bilen nedan är lång och har 16" fälgar.

Länk

BMW CS #1812

Förlåt mig, fälgarna är naturligtvis större än 16", men de ser så ut på en E65. I vilket fall som helst verkar det inte vara samma bil.

BMW CS #1812

Micke Persbrandt kör numera Nissan GT-R. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.