AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.987

Letar M5 E39 99-00

Sida 15 av 29
Länk

Denna då
M5haf,

Hur var den i skicket när du sålde? Vanos koppling, lmm osv. Jag skulle vara intresserad att få veta.

BMW CS #1812

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Lasse om du hade en ribba i din M5-front så är det din M5 som det var något "skumt" med.

Det är samma sak som Ulf skriver gällande ribban för M3 E36.

Bilar med:
M-Paket har en ribba
Original M3 har ingen

Här är en bild på min gamla 320
Länk

Original M3:
Länk
Saknar du inte din M5 Martin? Det måste ändå vara en viss skillnad mot 530iA. Jag kommer antagligen att behålla min länge.

BMW CS #1812

Saknar du inte din M5 Martin? Det måste ändå vara en viss skillnad mot 530iA. Jag kommer antagligen att behålla min länge.

BMW CS #1812

Tack grabbar för påpekandet om T-ribban, man lär sig något nytt varje dag!
@Philip

Köpte du den som var i Malmö? Gratulerar i så fall. Vad fick du ge?
Haha, nej jag har tyvärr inte köpt den. Jag har en spekulant på gång som ska titta på min i helgen. Där efter köper jag första bästa intressanta.

BMW CS #1812

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag har aldrig saknat en bil så mycket.
Nej, 530 och M5 känns inte alls som samma bil.
Min 530 är iofs ganska spartanskt utrustad :(

Fösöker komma över en E60 M5, men jag vill inte heller betala för mycket [=
Svensksålda bilar som rullat mindre än 5' mil gick för runt 400' kr i vintras/våras. Svårt att hitta schyssta under 500' nu vilket är för mycket för mig.
M5 E60, då snackar vi cash. Sista riktigt brutala M5:an innan miljötramsets tid fick fotfäste för alltid. Vad tror du om E55 AMG W211?

BMW CS #1812

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Också mycket intressant.
Såldes en riktigt fin i Eslöv(skåne) får någon vecka sedan.
Riktigt fullsmetad.

Jag trodde jag skulle vänta ut honom tills han sänkte priset lite, men någon annan klippte den :/
Det jag har hört är att M5 E39 upplevs som riktigt trött i jämförelse. Min polare hade en i två månader (XBA034). Sanslöst vrid verkligen, men inget mot Porsche 996 Turbo som jag åkte tillsammans med Herr Gaspedal.

BMW CS #1812

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Jag har haft en e55 amg w211 och nu en m5 e39....och den känns inte alls trött i jäförelse visst var e55 snabbare då men automat gjorde hela den grejen liksåm själlös :) Därför sålde jag den och köpte en m5 e39 och den är klart mycket sportigare och mer alert än vad e55 amg var .....en e55 är som en 540ia med en STOR motor ungäfer mao inget för mig insåg jag.....
Det ska tydligen finnas en E55 AMG W211 på Youtube som piskar en M5 E60 på en flygraka, upplagd av M5board. Båda bilarna är original.

BMW CS #1812

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det var min e55 och jag som körde den ;)

Och nej jag fick pisk mot slutet av rakan :)

Det jag vill komma fram till är att e55 är visst snaab men känns inte så värst snabb iom kungligt komfort, och en 5 växlad automat, medans en m5 e39 känns mer brutalt iom 6 växlad manuell låda :)

En kul jämförelse vi gjorde jag och min bror ( Monster Femma) var att vi höll 80 km/h på fyrans i e55 och m5 e39 och sen så gav vi järnet....i just det intervallt var m5 e39 klart snabbare, men i ren acc så var e55 klart vassare....men som sagt hela grejen med den bilen var att det kändes mer som en flygplan, man åkte fort och bäkvemt men märkte inte så mycket av det :)

Ps.Alla filmer på m5board med en e55 w211 är det jag som kör ;)
Är Monster Femma din bror, vad häftigt. Jag har kollat på hans filmer med M5 E39 Kellener. Vilket V8 knaster. Sanslöst vulgärt ljud när det är som bäst.

Av de filmer jag kollat ser det ut som E55 tar hem segern helt utan problem. 700 Nm gör sitt. Har du kört S65 som också finns med? 1000 Nm grrr :-)

BMW CS #1812

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Hehe nej men en sl 600 v12 biturbo carlsson trimmad ca 600hk och 1000nm ;) På samma event.

Tycker dem bilar är grymma, men ändå enligt mitt tycke är bmw mer brutalare iom manuella/SMG2/3 och dkg lådor dessutom mindre vikt och klart bättre chassi :)

Ps. Lycka till i ditt sökande :)

Kolla här, riktigt snygg utom de svartlackade njurarna Länk

BMW CS #1812

Jamen tjena cado, r du i farten i den här tråden oxo? Då får man väl huka sig så det inte blir gräl? ;) :)

Philip: den i annonsen ser bra ut, men den saknar facelift. S65:an var det nog en av vännerna från MBSCA som kom med, om jag inte har fel.

Håller med cado att BMW ger mer känsla. Mercorna är tyngre och bekvämare, men inte lika "livliga" och kul. F-n vad sugen jag är på M5 E39!!

Trevlig kväll på er
Philip, ligger ju i din prisklass och njurarna kostar ju inga pengar att byta tillbaka till original direkt. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.