|
Sida 14 av 29
|
|
|---|---|
| Den som inkom idag i Malmö är en -99a. Varför ljuger folk? | |
|
Fordonsidentifikation Regnr: AGH624 Fabrikat: BMW M5 Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 1999 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: Typgodkännandenummer: e1*98/14*0111*01 Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2009-08-10 Senaste EU-regbevis del 2: 2009-08-10 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2008-02-27) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 9 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2007-04-10 I trafik första gången i utlandet: 1999-10-15 Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej BMW CS #1812 |
|
|
AGH624 är av modellår 2000. Tillverkad och uttagen 10/1999. Hade en BMW-åf sålt denna bil så hade dom också angett den till en 00:a. ___ //Ulf |
|
|
Stämmer detta! Tror du bilen är nåt att ha Ulf? Du som bor i Skånetrakten kanske känner till några vettiga bilar som är på väg att säljas. Hör gärna av dig i så fall. BMW CS #1812 |
|
|
Den ser ju onekligen fräsch ut på bilderna så visst kan den vara värd att kolla upp. Många ägare på drygt två år men det finns kanske en förklaring? Jag hade slått en signal till Tobbe på NeedForSpeed i Malmö och kollat om han har ett omdöme om bilen. Tobbe är seriös och då jag tolkar annonsen som att bilen varit inne på NFS senaste månaden så finns det ju en bra chans att han har lite att berätta om den. Vettiga bilar i trakten vet jag inte några direkt...Det är väl då möjligtvis min egen som kommer att säljas då jag hittar ett lämpligt ersättningsobjekt. Den är ju dock i fel färg för dig samt saknar lucka... ___ //Ulf |
|
|
Håller med Ulf, den svarta -00:an i Malmö hade jag kollat närmare på om jag letat M5e39. Ser onekligen fin ut och det känns rätt när man läser annonsen. Bra tips att kontakta Tobbe, han är seriös och kunnig på BMW. Trevlig färgkombination och har en del uppdateringar (16:9 navi, xenon, ratt) |
|
|
Den i Malmö är av årsmodell 00, alla tillverkade från 99-09-01 tom 00-08-31 är årsmodell 00. Den var lovande tyckte jag, kanske ngt för dig Philip? Saknar den lucka? Originalfälgar, Carbonsvart och facelift, jättesnygg inredning. Lovande att den saknar film, idealiskt tycker jag sj. vore en med gardiner bak. Svårt att bilda sig ett intryck bara av bilder, men enda "skumma" jag kan se är grillen - fult med helsvarta njurar - fronten och strålkastarna är inte original. Strålkastarna är DEPO, inte Hella, det syns på reflektorn och sidoblinkersen. Inget fel på DEPO, jag har det själv på min 540. Den horisontella ribban som ska sitta mitt i det "stora gapet" i fronten saknas, så fronten är troligen inte original. Den skulle kunna vara smälld, och reparerad med facelift-ljus och ny, ej original, M-front? Den ser iaf jättefräsch, verkligen snygg ut tycker jag. |
|
|
Ja, den ser onekligen bra ut. Taklucka är väl inte livsviktigt, men har man en gång haft det vet man vilken frihetskänsla och rymd det skapar i bilen. AGH624 verkar sakna det också om man ska anförtro sig till VV. BMW CS #1812 |
|
|
Okej, jag vet bara att Angeleyesen kom -01. Jag skulle dock inte kunna skilja på BMW original, Hella och Depo :-) Så nära original som möjligt är alltid bäst. Jag tror dock inte den blir såld imorgon till det utgångspriset. BMW CS #1812 |
|
|
Lasse: M5 har inte den horisontella ribban utan den sitter enbart på övriga M-sportpaketerade E39:or. M5: Länk 530 med M-sportpaket: Länk Håller också med om att svarta njurar inte är vackert men det är ju enkelt och hyffsat billigt att byta. ___ //Ulf |
|
|
Varför kör så många svartlackat? Otroligt fult enligt mitt tycke. M5:an hade aldrig "T-ribban" utan bara M-pktförsedda E39, 520-540. BMW CS #1812 |
|
|
Lätt att fixa grillen som ni säger, en knapp tusenlapp om original inte finns kvar. Om dom inte finns kvar kan man ju undra varför.... Hella är BMW original. När jag ville facelifta min 540 föll valet på DEPO av två skäl; priset - Hella är väldigt dyra, och kvaliten - reflektorerna tycks bli matta på bara några år. DEPO har något mindre linser i halvljuset och de vita sidoblinkersmarkeringarna är kurvade om man ser som rakt från sidan på Hella original, men nästan raka på DEPO. Kolla fronten på den i Malmö, jag tycker fortfarande den är lite skum även om jag tackar för era påpekanden om T-ribba (man lär sig något varje dag): där det på min simpla 540 finns luftintag för kylning av frambromsarna (alldeles intill dimljusen) ser det ju ut som om den här fronten är tät? Är det en synvilla, eller är det så original på M5? Och jag är rätt säker på att det fanns T-ribba på min gamla M5:a... men jag minns inte riktigt. |
|
|
Det mesta ser enligt mitt tycke ut att vara original i fronten utom strålkastarna och njurarna då. Det är bara ljusbilden på korten som förvirrar. Om jag varit i säljarens kläder hade jag redigerat bilderna i Photoshop en gång till ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Jag tänker importera nästa bil. Jag betalade ganska så mycket extra för min M5 och köpte den hos en BMW-Handlare i Tyskland, men j-vlar vad nöjd jag va =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Philip>> Du får väll lägga ett bra bud på min då så slipper du leta nått mer... dock ej navi i min men det mesta annars Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
| Att det som var saxat från Transportstyrelsen inte överenstämmer med annonsen. Sedan att det är en årsmodell 2000 spelar ingen roll. | |
| Den svarte M5a i malmö är min gamla. Bytte den i januari, mot en E55 amg plus pengar emellan. | |
|
Nu är Malmö annonsen borta, ska man kanke gratulera Philip? Annnars kanske det är så att killen sett tråden och inte gillar att hans bil kommenteras men det kanske inte är så sannorlikt då den främst omnäms i positiva ordalag. Håller med om att svarta njurar inte är någon höjdare, satt på min M5e34 och det var en riktigt skön känsla att återställa till original och inte var det speciellt dyrt heller (till e34). Priset var väl inte helt fel om bilen var så fin som den såg ut. Prutmån 10-15' är nog inte orimligt på en sån bil så här års. M5haf, kanske kan berätta mer om bilen? |
|
|
Marjan: Inget i annonsen som inte stämmer med Transportstyrelsens info. Transportstyrelsen har ett eget begrepp som dom kallar "fordonsår" och det är i många fall inte detsamma som det som BMW kallar "modellår" eller det som gemeneman kallar "årsmodell". Infon i annonsen kommer från t ex www.mekonomen.se där du kan knappa in regnr och få info om bilen. ___ //Ulf |
|
| Motorinformationen var ju fin också, S38B49... Jag som trodde att den hette S62. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.