AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
103.976

Letar M5 E39 99-00

Sida 13 av 29
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Philip
Att svarva m5 original skivor är inte att rekommendera då dom slår sig strax igen efter några hårda inbromsningar. Samt att rulla me dåliga skivor fram med vibrationer ett tag leder till en eller flera bussningsbyten i framvagnen som nån tidigare skrev. Jag bytte mina skivor efter misslyckad svarvning till borrade och ventilerade från bromsmannen i original dimensionerna samt belägg allt runt om för 7000, vilket jag anser är prisvärt då enbart skivor fram går på ca 5000 på bmw.
Men jag hade sökt vidare om jag va du, 100000 i mellan är rena fantasin ju.
Lycka till!
Tack för infon dobo, det uppskattas ska du veta!

Jag blev precis erbjuden att köpa denna: Länk för 150.000 kr. En mycket vacker och stöddig M5. Vad tycker du dobo, är det rimligt?

BMW CS #1812

do
641
dobo
De är ju en smaksak Philip, jag är originaltorsk så det skriker om det och en stylad 99a för 150lök går bort för MIG men bilen verkar vara fin och så på bilderna. Helt klart. Nu vet jag inget om historik, miltal och antal ägare oxå..

Min förresten: Länk
Nu är inte jag dobo men jag tyckte du skrev att du ville ha en som är så original som möjligt. (Mycket sund inställning)

Den var lite för modifierad för att höra hemma bland en fin originalbil. Förövrigt var den fin och välbehållen, men om inte hyveln tas bort och bilens höjd återställs till original så hade jag struntat i den. Iofs var det coilovers som tydligen är nån form av justerbar historia, jag vet inget om hur såna funkar eller håller men mig tilltalar det inte speciellt. M5:ans stdfjädring och dämpare duger såvitt jag vet för att både busköra med och är lagom avstämt till vardagsbruk. Så jag har svårt att se vitsen med superspecialdämpare om man inte kör mycket på bana.
Alla sänkningar är av ondo så original är och förblir det bästa anser jag.

Nej håll dig till originalbilarna är mitt råd.
(Ahh håll på och skrev mitt inlägg missade att dobo hade svarat.)

Jag hade valt dobos bil, eller en annan originalare, alla dagar i veckan före den stylade.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Philip: min mage säger pass på båda, dvs. den du provkörde och den i J-erbjuden. Leta vidare.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Philip: Vem i Sävedalen har du anlitat??

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Det är inte lätt när det är svårt. Det är bara att leta vidare utan nya objekt :-)

Vad tycker ni förresten om halvskinn i M5 om allt annat finns? Länk

BMW CS #1812

do
641
dobo
Philip
Den silvriga saknar telefon, pdc, gardiner, taklucka samt lite skinn dårå..
Tror skinnet kan bli ett problem när det är dags att sälja bilen igen men annars ser den fin ut optiskt, frågan är ju hur dom trollat fram 33hk och vem som gjort det dvs seriöst eller ej...
Snygg o lite ovanlig färg annars..
Pdc har du rätt i. Jag har nästan slutat kolla det eftersom inga -99:or har det fram om jag förstått saken rätt. Men nu ser jag att det inte finns bak heller. Taklucka förutsatte jag att det fanns, jag brukar kolla på fordonsfakta. Tur att man har er till hjälp när man slarvar själv. Bra pris annars.

BMW CS #1812

Fantastiskt vacker M5 du har dobo. Helt original och -03. Den är värd sina slantar.

BMW CS #1812

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
PDC fram kom i samband med facelift till E39.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag har på senare gått över till att gilla halvskinn faktiskt, inte alls dumt på sommaren då det lätt blir lite varmt "lokalt" trots perfekt AC (t ex när solen gassar på genom sidorutan).

______

Foto Länk
Okej, jag är fortfarande kluven. Det blir slitage på ett helt annat sätt med tyginredning. Får jag välja blir det helskinn.

Finns det ingen som har en carbonsvart -99 till salu för runt 120.000 kr med navi, sportstolar och glastak? Det verkar vara svårt att vaska fram :-(

BMW CS #1812

Den silverfärgade var inte dum alls. Men helskinn känns lite lyxigare än halvskinn, men halvskinn känns lite sportigare och är nog lite bekvämare att sitta på varma och kalla dagar.

Glaslucka eller vanlig taklucka är överreklamerat tycker jag.
Den här Länk ser ok ut. 9 ägare sen April 2007 är en stor nackdel, men om verkligen all historik finns dokumenterad kan det väl ändå vara intressant.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Den silverfärgade skrev vi ju om redan på andra sidan i denhär tråden :)
Här va ju en också: Länk ser lite hängig ut där bak samt saknar bl.a. original fälgar... men kanske går att fixa till.
Så fort man börjar mixtra med fälgar, ljus och sänkningssatser blir jag ointresserad. Ska det vara så svårt att låta bilarna vara original? 7 ägarbyten måste ha sin orsak. Det bästa vore om det fanns någon på forumet som ville sälja sin. Har ni sett PWtecs? Sanslöst snygg och oskruvad originalbil.

BMW CS #1812

Alternativet är att betala ett högre pris och leta vidare i Tyskland när man ändå ska ned i september i BMW-klubbens regi. Någon som importerar nu för tiden?

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.