|
Sida 11 av 29
|
|
|---|---|
|
Av de arga inläggen att döma är det få i tråden som resonerar som du Mercafreak. Tänker på ditt uttalande: "en helt ärligt.. vad spelare det för roll om bilen kostar 130 eller 150?" |
|
|
Men vad anser folket om värdet på M5 E60. Är en -05 värd 800.000 kr då också? Eller vad sätter man ribban. Ska man ha nåt riktigt får man ju som sagt vara beredd att betala. BMW CS #1812 |
|
|
Fin M5 med låga mil. Strax under 200.000 för en 00 njaa... Länk BMW CS #1812 |
|
fredde 7 |
björn b: en buske kan för ngn annan vara nyskick och tvärt om. saker som gör en bil till en buske enligt mig: rost,galvsläpp,glapp o klong,bucklor,dörruppslag,stenskott,ergade högglanslister, kantstötta fälgar, sliten inredning,eftermarkandsprylar(takspoiler kinafacelift) lågprisdäck "mekonomendelar"omlackeringar,mm.mm |
|
Jag väljer uteslutande BMW originaldelar, men när det skiljer 3600 kr på baklyktor kan även jag välja billigare alternativ. På 96:or finns det ett demokratiskt utrymme att skoja till det lite. BMW CS #1812 |
|
| Aja, ~5000:- för framskivor och belägg runt om från pean (g12 + axxis ultimate), Tvivlar på att de är sämre än orginal. (bromsverkan är iaf bättre), Bakskivor har inte samma tendens till att bli skeva så de bytte jag inte. | |
| Personligen är jag inte säker på att man har full koll om man anser att en bil är en buske på grund av att det sitter delar från Mekonomen på den. Mekonomens delar håller ju som bekant, för dom flesta, samma kvalitet som delar köpta hos BMW. Det är inget som jag skulle se som negativt iallafall. | |
|
Det låter bra. Jag anger Murf som referens när jag ringer och frågar om rabatt :-) BMW CS #1812 |
|
|
fredde 7, håller absolut med dig om att synen på vad bra skick kan vara högst varierande. Jag håller också med dig om de exempel du räknar upp som gör bilen till en sk "buske" (förutom möjligtvis märkesdelar från Mekonomen) Förstår inte om du menar att det du räknar upp skulle förekommit på min fd M5:a. Men jag ska svara ärligt på varje punkt så kan var och en kanske avgöra om den kvalar in ttill "halvbuske" rost -Nix, ingen synlig rost. galvsläpp -Nix glapp o klong -Inte det minsta bucklor,dörruppslag,stenskott -Fanns en liten cirkulär repa på en dörr stor som en enkrona ungefär. ergade högglanslister -Nix kantstötta fälgar -Nix, gäller även reservhjulet sliten inredning -Normalt slitage för en underhållen skinnklädsel med tanke på milen och åren annars inte ett märke på inredningen eftermarkandsprylar(takspoiler kinafacelift) -Endast utrustad med original tillbehör samt eftermonterad avtagbar dragkrok monterad av BMW. lågprisdäck -Fina Michelin PS2, jag tycker iallafall de är ganska dyra. "mekonomendelar" -Inte vad jag känner till och föregående ägare hade det gott ställt och sparade inte på underhållet. Mycket kvitton från BMW. omlackeringar,mm.mm -omlackad vid tankluckan garantin av BMW (klassiskt rostproblem på e39). Menar verkligen att din "säkra källa" att dessa brister fanns på min fd M5? Jag har inget intresse av att framhålla min gamla bil som bättre än den var, säger inte att den var i nyskick och alla behöver inte tycka att den var jättefin men vill inte framstå som att man saknar trovärdighet därför blir jag lite upprörd av ditt inlägg. |
|
|
Sahlsten, "T ex att man inte hittar en bra M5 E39 -99 för 120-130.000 kr. För 160-170.000 ska man vänta sig en 01-02 utan problem (facelift). Måste vara svårt detta..." Du skulle inte vilja citera mig där jag påstår att man inte kan köpa en fin M5 120' kr >130' kr? |
|
|
Du fick 170.000 för din M5. Grattis! Men det finns fina som ligger långt under det priset. Samma årsmodell och miltal. Vi får se vad morgondagen har i sitt sköte. ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Lasse-SL Ang. ditt inlägg med din åsikt om att folk försöker glorifiera sina M5or anser jag att dubbelmoralen är ganska hög när du kommer med påståendet att: "En M5 inte skulle vara mycket mer än en vässad 540" När det står en 540 i ditt garage. (Är iofs medveten om att du tidigare ägt en M5) Stora skillnader mellan M5 och 540 *Motor och drivlina/diff(M5 och 540 ytterst få delar) *Inredningen(Stolar och instrumentering) *Chassi & Bromsar |
|
|
Skönt politiker svar. Snacka om att undvika frågan. |
|
|
Björn B: Hade du verkligen ett reservhjul till din M5? ___ //Ulf |
|
| Trodde M5 saknade reservhjul, men jag kanske minns fel. | |
|
Ska titta på en M5 -00 imorgon. Blåmetallic med svart/grått skinn. Önska mig lycka till. BMW CS #1812 |
|
| Lycka till! | |
Robban540 |
björn m5 har inget resevhjul tittaade på din i linköping o det var en halv buske |
|
Om busken tvista de larde. Ater till Sahlstens M5-jakt. Lycka till och ser fram emot rapport. En allman kommentar i den prisdiskussion som rader. Sjalv tycker jag examplar som INTE har navigation ar mer intressanta nu nar dessa bilar borjar fa lite alder. En E39 utan navi ser vasentligt mycket mer trevlig ut an en med en gammal 4:3-skarm, for att ta ett exempel. Men det ar forstas en rent personlig uppfattning. |
|
|
Mixtus Jag håller med dig! Varför kvalar NAVI in på listan över utrustning man bara MÅSTE ha? Själv strävar jag efter att komma vilse för att hitta nytt.. =) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.