|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det mest prisvärda är universalkattar med metallkärna som dessa: Länk Vanliga universalkattar har ofta keramisk kärna som teoretiskt kan spricka vid första stöt och bli obrukbara. Att BMW säljer originalkattar för femsiffriga belopp borde vara straffbart, de måste göra en grym vinst på den delen... Mvh |
|
| Tur att man har en 87:a.. bara slänga på ett par rörstumpar ifall kattarna ger sig. | |
| Det är inte säkert att det"bara" är att sätta dit rörstumpar istället. Provade detta på min sportevo vilket gjorde att det blev så hett i slutdämparn att inannmätet lossnade, fick såga upp dämparn och svetsa tillbaks skiljeväggen.Har du tur så händer motsatsen att all vätska som samlas i sista dämparen förångas istället för att påskynda rostningen av densamma. Dessutom kan ljudet bli en besvikelse ( min lät som en trimmad Amazon). Tror mest på sportkattar i plåt, håller nog längre än original keramiska och med mindre motstånd. till rimlig kostnad dessutom./ Rörpularn. | |
|
Ingen har yttrat sig om att kattarna på E38 inte skulle tåla höga varvtal så då får väl det ryktet begravas antar jag. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
| Nu har jag kollat runt lite och det slutade med att jag köpt 2st kattar från tillbilen.se Pratade med viktor och han sa att det skulle passa utmärkt dom va ju nästan billigast jämfört med andra. fick både för 3000 lappar, får se hur det blir när jag sätter på dom, åter kommer när dom är monterade o klara. Så kan jag berätta hur de går. Man behöver nog inte lägga så mkt pengar som dom flesta begär. ska nog bes bilen efter också så den ska nog gå igenom hoppas jag. | |
|
tyvärr har jag en liten sämre katt på min, innehållet löst, eller borta, klonk när jag bankar på den, väntar på nya, dock tappar jag ingen som helst effekt, eller liknande, men kan defenitivt hända, men tror mina har blåst bort allt innehåll riktigt ihåligt. |
|
| Jag köpte 2st Walker 2,5" kattar på mekonomen för 1100kr/st förra veckan och svetsade dit. Besiktade den i måndags och de gick utmärkt, jättebra avgasvärden ;) Storleken är ungefär som biltemas kattar. | |
|
Kolla schmiedmann.se mycket bra priser på BMW delar. JKartinen |
|
| Den här beställde jag ifrån Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.