|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har den kokat. provkörde lite idag och först var det inga problem körd någon kilometer tempen var stabil. sen så gasade jag lite så steg sig tempen som varvräknaren typ. När jag stannade så var bägga slangar kalla motorn varm gick att ta på men varm. och inte tagit något vatten. Sen när jag gick ut fem min senare så var den övre slangen varm men den nedre var kall. Är det termostaten? Försökt hitta den men vart sitter den? vatten pumpen vart sitter den? Rätta mig om jag har fel | |
|
har undersökt lite. fått lite andra symptom. om man lossar slangen och häller i vatten så går det runt. men det är ingen rundgång på det när man startar motorn. kommer vatten om man häller men inget som pumpar runt. sen kommer det ingen värme till värme paketet. är det dessa beryktade luftfickor eller något annat? inget ljud som skull tyda på trasig vattenpump. och den nedreslangen blir varm den med (när det finns vatten :P) |
|
|
skulle ju kunna vara luft i systemet...vetdu om du förlorat massa kylvatten? Hände för mig nyligen på min compact (M43), fick tömma hela systemet och lufta om det. lite knepigt det där med luftningen, men kan förklara hur jag gjorde om du vill och om det nu är det som är felet.. /Nisse |
|
| kokandet är löst. gjorde som de sa på bmw om luftning. öppna lufthålet. häll vatten i stora hålet tills det kommer i det lilla. allt funkade för mig direkt. dock har jag problemet att den läcker vatten. har bytt 3 av fyra platsbitar, ska byta den sista imorgon. en var avbruten innanför vid oringen så där läckte det vatten. läcker troligtvis vid den sista med men inte sett ett direkt läckage. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.