|
|
|
|---|---|
| Efter att ha läst spaltmeter här om insugsmembran. m.m har jag bestämt mig för att byta den på min 540. Köpte en för ett tag sen och nu är det igång, fick loss alla skruvar tillslut, med en del våld, och tänkte sätta dit vanliga m6 eller va det nu är ? Glömde kolla det, men undra om det rekomenderas eller om ja ska köpa orginal på bmw ? Sen så på nya locket så sitter det ett koppling som ja inte har på min gamla, är den med röd ring runt, vart går den ? nåt jag kan plugga eller ? Sen när jag tog isär så va det endel olja där, inte mkt men så det va skitigt på kanterna, bara och rengöra och sätta ihop igen eller nåt mer man ska göra för att förebygga att den nya membranet inte går sönder med ? | |
|
Angående kopplingen på det nya membranet så kan du plugga den. Pluggen finns att köpa på BMW om du inte har någon som passar. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Membranet går sönder av utmattning. Finns inget o göra. Menar du uttaget för vakumslang som sitter på membrankåpan? På mitt sitter de 2 varav en går till fuelrailen och den andra är pluggad. Jag tog "pluggen" från det ganla membranet. Skruv kan du ta vad som helst bara de passar i gängan och håller fast kåpan :) |
|
| Har bytt insugsmembran nu äntligen och ångrar att jag inte bytt mkt tidigare. Bilen har aldrig gått så jämt och fint innan, den har alltid varit orolig på tomgång men nu ligger den på 550 rpm. Så rekomenderar alla som går och tänker på att byta att gör det, va mkt lättare än jag trodde och gjorde mkt större skillnad än jag trodde :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.