|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst runt lite grann angående mitt problem men känner inte att jag hittat de riktigt samma symptom som jag har på min bil. Ofta står det om ryckig gång och så men jag hittar knappt något om att den känns svag på låga varv. Bilen känns allmänt väldigt trött under ca 2500 varv på samtliga växlar. Även om man trampar fullt från början är den väldigt svag men sen känns den att gå som den ska över 2500 varv. Inga som helst problem med tomgång, bränsleförbrukning, besiktningar eller sådant. Ska testa byta tändstift snart men det är väl mest för att bilen känns segstartad och att det troligen är längesen stiften byttes. Tänkte även testa byta bränslefilter samt köra en injectionscleaner så får man se om det ger nått. Jag stör mej inte så mycke förutom när jag drar släp/husvagn, då är det irriterande. Så vad sägs? Finns det några som upplevt liknande med dessa motorer? Kan även tillägga att den gått 29 500mil så den har ju sprungit en bit. Mvh John | |
|
Efter lite mer ordentlig sökning så verkar det vanligt att vevexelgivaren ger upp och orsakar denna symptom. |
|
|
har samma model och nästan samma antal mil. det beror väl mycket på definition svag, trots allt så är det bara 2.3 motor och inte direkt ny en. själv upplever jag att den får en ny liv över 2,5-3k varv, och kan lätt relatera till den symptomen. vart hittade du inläleget om veväxelgivaren? |
|
|
Alltså jag har ändå haft ett antal bmw genom åren från en 518 -90 till 328 -00a och ingen av dessa bilar har känts så här svag under 2500 varv. Visst, bilen väger sina modiga kilon men ändå ska de inte kännas som man står och stampar i en filbunke bara för att det är "enbart" 170hk. Och det är ändå en 2,5 liters motor så lite jäkla vrid bör det ändå vara. Länk här läste jag om detta problem. Min bil har även små små ryckningar ibland så det stämmer in på min. Ska testa "nolla" motorstyrningen idag å se om det blir någon skillnad. Mvh John |
|
|
Hade motsvarande problem på min 528 -98. dödstrött på låga varv men vaknade till liv på höga varv. inga andra symtom. en sökning på felminnet visade på en trasig kamaxelgivare. 800:- + 30 minuters jobb. 528 patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.