AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
941

Reservdäck till 330im touring-02

yo
18
yoga
530i-07
Köpte bilen i höstas och har nu märkt att det inte finns något reservdäck i den. Någon som vet vad det är för något reservdäck till den?

yoga
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
I min bil ligger de ett "cykeldäck" bak i skuffen. vet inte om de var tillval på bilen med riktigt reservhjul. är ju plats för ett riktigt hjul så du kan ju lägga dit vilket du vill.

Dallas

Länk
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Är du helt säker på att du inte har - det räcker inte att lyfta på översta golvet - där finns en balja i grått tyg som jag först trodde skulle innehålla reservhjulet men lyfter du på ett golv till så hittade jag mitt därunder.
Så mitt tips är att lyfta på alla golvnivåer innan du jagar efter nytt reservhjul.

Men du var kanske slugare än jag och har kollat i alla nivåer redan. Jag frågade i affären också och de sa att jag inte var den första som missat detta.

Däremot ligger löstagbara kroken i ett fint ställ i översta baljan nu - väl genomtänkt av BMW att förvara kroken där.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I min fd E46 så var reservhjulet av samma typ som de övriga fyra hjulen, dvs en 17" lättmetallfälg med ett 225/45 däck.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.