AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.288

Lackerare skåne arctic metallic

Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Hejsan

Har införskaffat en e90 330i, underbar bil. Dock så verkar höger framskärm varit omlackerad pga mindre lackskada. Man kan se en viss nyansskillnad mellan framdörren och skärmen om man tittar noga. Kan dock ej se någon nyansskillnad där den möster spoiler och huv, konstigt nog. Min fråga finns det någon lackerare i Malmö/Lund området som kan rätta till detta och göra om jobbet så man inte ser nyansskillnad? Färgen är arctic silver metallic. Svår färg att jobba med, men måste finnas någon som klarar av att göra ett jobb så det inte syns någon övergång mellan skärm och dörr?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste Marw007.
Grattis till en trevlig bil. Kan de inte ha "dimmat ut" över dörren så att just det inte ska bli en nyansskillnad? Kan du ta reda på vart jobbet är gjort och be dem göra om det? Fors billackering i dalby har jag läst gott om på forumet.
Mvh
Asken
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Tjena

Tackar. Jobbet var gjort för 2 år sen upp i Stockholms området. Tydligen var det gjort genom BMW hos en lackfirma där uppe. Ska kolla med Fors idag. Ligger relativt nära mitt jobb också.

Mvh,

Marw
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Tjena

Fick en rätt bra offert från Leifs billackering i Malmö. Dom kan garantera att dom kan fixa till nyansskillnaden så det inte syns och göra ett bra jobb. Dock kan dom inte garantera att det inte kommer in något dammkorn under lacken. Dom menade på att det kommer alltid in något dammkorn och det är extremt svårt att undvika detta. Dock så kan man tydligen åtgärda detta i efterhand om man inte är nöjd. Någon som har erfarenhet av Leifs billackering i Malmö?

/ Marw
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Små "noppror" pga av damkorn blir det nästan alltid. De kan man våtslipa bort...
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Leifs gjorde ett riktigt kannonjobb. Tråkiga är att en 22 åring backade in i bilen på en parkering i malmö och fördärva lackeringen efter redan 3 veckor.. Positiva i det hela blev att han stod för skadorna och erkännde till sitt försäkringsbolag. Var på BMW för besiktning för bilen drar lite till höger nu, framvagnen behöver justeras. BMW envisades att jag skulle fixa skrapmärkena hos dom och efter 20 minuters diskussion påstod lackchefen att vilket proffs som han kan se att en bil är omlackerad. Efter detta bad jag han komma ut och peka var den har blivit omlackerad. Jag sa till och med vilken sida på bilen det var. Han tittade i några minuter på skarvar, öppna dörrar men kunde inte se det. Tackade för mig och bad dom endast titta på framvagnen, kommer lämna på Leifs igen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.