|
|
|
|---|---|
|
Tjabba igen! Undrar var ni andra e36 ägare har installerat eftermarknads oljetrycksgivare och oljetempmätare, oljetrycket tänkte vi bara lägga en förgrening runt bmws orginalgivare precis under oljefilterhållaren. Oljetemperaturen är lite lurigare, undrar var man bäst får reda på relevant temperatur i oljan och vart ni då "grenat" av er så ni får ut denna temperatur. Om ni har förslag på bästa placering av dessa 2 givare så uppskattas detta enormt då vi vill ha bra koll på vår motor under den plåga som banracing är (på mycket låg nivå men iallafall). Tackar i förväg ;) /Magnus www.abr-racing.se | |
|
Efter en enkel koll på realoem gällande M3 e36 så sitter oljetempgivaren i direkt anslutning till oljefiltret. Kanske finns en plugg i M50 motorns oljefilterhållare? Länk Lycka till! //K |
|
| Har lite samma fråga, har en 318iS M42 motor var ska jag sätta oljetemp och oljetrycks givarna? Alla adaptrar jag har sett har varit till andra modeler. | |
| På M50 sitter oljetrycksgivaren i direkt anslutning till filtret så den går att grena vidare och sätta en eftermarknadsgivare (om den rent fysiskt får plats), det som frågan gäller är om det är någonstans som man "lättare" installerar givaren på och om det finns nån "bästaplats" för olejtemp givaren då jag inte tror att man får plats med flera avgreningar från oljefiltret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.