AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

Vad är det som låter bakifrån när jag svänger? (E30)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
När jag svänger ibland typ mer än 75 grader, både vänster och höger så låter det bakifrån. Det glappar inte eller nåt sånt och när jag åker rakt fram hörs inget och bilen låter normalt. Kan det vara nån slags länkarmsbussning som sitter framför bakhjulet precis?

mvh
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Hjullagren

Sommarbilen

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Njae fast det låter inte hela tiden utan bara "iiiiiooo iiiiooo" lite lugnt och tyst när jag svänger. Inte alltid. När det är hjulagren är det ju mer ett molande när hjulen får tryck på sig. Ja jag vet inte. Jag tycker mer det låter som det. Ruskigt svårt att veta när man inte haft liknande ljud förr
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Silentblocken/övre stötdämparbussningar bak brukar klonka över ojämnheter, och bärarmsbussningarna brukar väl knappast ta slut... finns ju inte så mycket mer bussningar där bak, drivaxlarna ?

Sommarbilen

Länk
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Hm, ja hade liknande symptom men framifrån å då var de en bromssköld som lät, ruskigt irriterande var det....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hmm ja hjulagren brukar ju mola och låta som motorsågar vid belastning på den dåliga sidan. Å det gör det långt ifrån nu. En dålig bussning kan man åka med. Låter aldrig nåt rakt fram eller vid längre svängar med belastning i nuläget. Bara i typ rondeller. Ska nämligen resa 250 mil nästa vecka. Men man blir nojjig med äldre bilar..

mvh

ti
229
timur
520xd F10 -16
Det är troligtvis diffen som låter, byt oljan så försvinner nog det mesta av ljudet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.