AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
671

Prioriterar ni skick eller utrustning?

mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
När ni köpte (begagnad) 7-serie, prioriterade ni då skick och låga mil eller utrustningsnivå? Själv valde jag skick.
Is
468
Ismo
735iA -87
Skick i förstahand, utrustning är bara extra godis man får med.

Min gav jag 5.000kr, räknade att det skulle vara mycket fel.. Men hittar inte ett ända rost fläck någonstans under bilen förutom främre domkraft plats är mystiskt borta, lite stenskott på motorhuv och spräckt framruta, inget BES. säger om ändå.

Växellådan var bytt ett par månader innan jag köpte den, men jag gjorde lite fel vid oljebyte så nu står bilen still tills jag tvättar lådan invändigt.

På utrustningssidan tycker jag att det har allt, fast det är säkert snikutrustning för en van BMW förare.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag skulle säga att det är kombinationen av överstående som gör att man öppnar börsen (eller ringer banken). Detta gäller ju alla bilar egentligen, men den digra utrustningen som fanns till både e32 och e38 gör ju att man blir kräsen.Så det är ju bara att följa hjärtat, sen fråga plånboken om det är okej.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Jo, fast ibland är det ju så att för samma pengar får man antingen lite mer av det ena eller andra och generellt kan man känna mer för nåt av det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.