AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
476

Automatlådan rasat?

en
22
enisis
BMW 325 e36 -93´(NOS,19",navi,zeemax,
seid´l mm.)
Tjena!!

Ok... så här går det till, jag sitter och slökör i ca 40/km, när jag sedan ökar varvtalet, växlar automatlådan automatiskt ner en växel eller två.. fullt normalt, men då börjar den "slira" eller "frikoppla" och sen så säger det KABRAAK! och då "hugger" en lägre växel i :-(
Och jag kan lova att det blir INTE bättre när lustgasen kopplas på...
Hur som helst så antar jag att lådan e körd, jag har dock EJ kollat växellådsolja, men tror knappast att det kan ha nån betydelse?
Nån som har en aning vad som kan va fel? eller det kanske inte e lådan? kanske nån drivknut i kardanen eller differentialen eller nått?
Hursomhelst är jag VÄLDIGT tacksam för ALLA svar, stora som små hur jag ska gå tillväga för att fixa bajsburken.
Eller har kanske du en gammal låda liggandes nånastans som du vill bli av med? SKRIK TILL DÅ!

Mvh/ Klasse

-NitrousOxideSystem-
"are you a pussy"
Crusty
Tror inte din automatlåda är riktigt gjord för att köras med lustgas, det kan vara att du har en underdimensionerad låda kontra motoreffekt.
Så ett ras e väl inte helt uteslutet.
Problemet är ju att en A-låda e väl mycket svagare än en manuell. Har jag rätt eller fel?
en
22
enisis
seid´l mm.)
Om man behandar autlådan värdigt så ska den vara go fördryga 280hk.
I en automat finns det inte direkt några kugg som kan paja, utan det bygger på oljetryck och turbiner...
Men om du t.ex har P i (parkering) och blir påkörd, eller lägger i P medans du rullar i 2-3 km/h då rassla det till och då är du 35,000:- kr fattigare...
Sen har lådan vart så sen jag köpte bilen, men jag kan ju hålla med om att lustgasen inte gör saken bättre. :-(

-NitrousOxideSystem-
"are you a pussy"
Aldric
Absolut ingen hjälp, men om vi räknar bort lådan verkar din Beemer synnerligen tuff :)
en
22
enisis
seid´l mm.)
Jodå helt ok.. kommer upp bilder här snart, sen ska den ställas ut på tullinge den 15:e.... om lådan håller dit förstås :-)

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.