|
|
|
|---|---|
|
Nu behöver en rookie på BMW lite teoretisk hjälp. Ägen en 740 från 2000 och denna bil köpte jag med förhoppningen att jag inte skulle behöva meka med den. Nu är verkligheten en annan, kylaren är sprucken vid övre inloppet. Frågan är om jag kan använda kylare från t.ex 5-serien med V8 automat, 6-serien osv. Har hittat diverse kylare via bildelsbasen men har inte lust till onödiga felköp? Finns det möjligen lite tips och hjälp på vad jag skall införskaffa. Skp | |
|
Nu var det inte detta du frågade efter men mitt tips är att du köper nytt. Köp gärna epansionskärlet också. Plasten blir spröd med åren (som du märkt) och om du köper begagnat är det stor risk att du får byta snart igen. Har nyss bytt på min själv och den var ingen vacker syn , och då sitter det bara sexan i den. Köpte mina grejor från tyskland men finns firmor i sverige också om du inte kan eller har den möjligheten. MVH David Öfverdahl |
|
| Gå in på realoem.com och sök upp kylaren på din modell. Använd artikelnummeret för denna del till att söka upp vilka modeller som använder denna del. Denna sökfunktion finns på realoem.com. | |
|
Tack för det, låter som en bra sajt Skp |
|
|
Ett tips är att kolla runt på ebay också, gärna de tyska sidorna. Garagepolaren köpte en ny kylare till sin e39 528 för priset av vad en kostar här på skroten. Företaget gick det bra att kommunicera med på engelska. Problemet är ju att plasten åldras och blir skörare så en begagnad kan ju mycket troligt få samma problem rätt snabbt. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
kfz-telile express på tyska ebay har den för ca 1800:- i brevlådan. Köpte en själv för ca månad sedan och det var otroligt enkelt att byta. Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Underbart, men det var bråttom så det blev en ny kylare från MECA 2850.- och dom pengarna kunde man haft roligare för. Har efter diverse lusläsning här på forumet även funnet ett företag i Kungsbacka som verkar hålla nyktra priser. Tyvärr har dom semesterstängt i ytterligare två veckor, dom skulle ha 1850.- för en ny. Skp Skp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.