AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.333

Vart finner man en fräsch 330 E90 2007-08.

Sida 2 av 2
Roffa1
Chrille82: Nu blev jag riktigt konfundersam, den 1:a privatpersonen som köpte bilen helt ny 2007 heter: Anna Wanna, sedan har Biltorget AB dessutom ägt den vid två senare tillfällen. Så av sex styck reggade ägare har Biltorget varit ägare tre gånger?? På en och samma bil.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Anna Wanna sitter ju i styrelsen för Biltorget. Antagligen är hon och Chadi gifta och har ägt bilen själv. Har du pratat med Chadi om ägarhistoriken? Han borde ju kunna redogöra för dig hur det ligger till...

Ang. bilen så tycker jag den är för dyr, även om den är fin. Som ref. så kan jag nämna att jag köpte min 330xd -07 Länk för en månad sen. Den har visserligen inte M-paket och har gått en hel del mer (9600 mil), men i gengäld är ju den en något dyrare modell. 238´ gav jag för den på en firma. Skulle nog vilja påstå att denna skulle ned under 300´ för att vara rimligt. Tänk på att det inte skiljer så väldigt mycket i pris för en ny 330 med aktuella rabatter och prut.
Roffa1
Håller med dig om att aktuell bil har en något skev prisbild. Den borde nog istället ligga på typ 295k. Vet dock ej hur mkt M-sport pkt är värt beg? enl uppgift kostar det väl omkring 44k vid nybeställning. Sedan har den ytterligare 2-3 olika tillvals pkt som tillsammans kostar 19k. Vet ej vad priset var för en ren 330-2007?

Såg förresten att det nyss kommit ut en beggad 330-2007 på Blocket. Privat annons. Säljarens pris 319k (med 3000 mil på mätaren) Bilen ser dessutom lite halvskabbig ut.
Roffa1
Länk: Länk
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Helt galna priser... Men mycket bra för oss 330-ägare :)
Roffa1
Här är nästa ex 330-2007 saknar det mesta i utr-väg(endast Dynamic-pkt) kostar trots detta otroliga 319k, Vad gör man? biter i det sura äpplet o betalar, eller väntar man till hösten?

Länk
Jag hade väntat och försökt komma över en 330 med faceliften. Men det beror ju lite på om man kan tänka sig att vänta, vill du ha en nu, verkar ju den sista inte så dålig. Saknar visserligen M-sportpaket, men den har en del utrustning ändå.
Är väl bara att konstatera att utbudet är svagt och priserna ganska höga..
men kollar man på nypriset så ligger det på 383.000 för en "naken" 330i sedan.. Och så vill Du ha lite utrustning också..
Visst 17 går det bra att få rejäla rabatter, men jag antar att de stora klippens tid är förbi.. Innan jul såldes det ju bilar med makalösa rabatter, men det var då det..

Gissar att vid ett nyköp/beställning får man vara glad om man kan få en 10-12%.. eller? Och en 330 med m-paket och annan lullull hamnar väl upp mot 450k.. Då gäller det att pruta duktigt..

cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bilar som är uttagna hösten -06 och kostade runt 400´ med rabatt är det knappast relevant att begära över 300´ för, även om de gått lite...

Min 330xd är uttagen mars -07 och kostade ny över 500´ brutto, dvs. runt 450´ med bra rabatt. Den har som sagt gått en del, 4000 mil /år, men knappast onormalt mycket för att vara en diesel. Den stod osåld länge när firman begärde 269´, han sänkte sedan till 249´ för att sendan släppa den för 238´ utan inbyte.
Man skall ha i åtanke att det var flera -06 330 med M-paket ute hösten -08 med begärt pris på 200-250´. Nu ligger likvärdiga objekt betydligt högre i pris, men och andra sidan blir nästan ingen såld.
Roffa1
Bilen jag är intresserad av EBL901 saluförs som en 2007. Trots att den är tillverkad 09 2006. Och uttagen i trafik 09 2007.
Hos vv är den skriven som en 2006?

Undrar vilken årsmodell den räknas som 2006-2007? Om jag senare byter in den så räknas den väl som en 2006?
mikegti
BMW släpper sina nya årsmodeller inder månad 09 varje år därför är det en 07:a byggd 06. garantin räknas därimot från uttags datumet!
Mike
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
BMW byter årsmodell i september så en 9/2006 är modellår 2007.
Vad vv anger som fordonsår är bilens tillverkningsår, och det är inte så relevant i detta fallet

BMW CS #5139
Roffa1
Chris87: När kom faceliften på E90 samt vad består den av.
Faceliften kom i september 2008, dvs till modellår 2009. Den består utav en helt ny standard front, motorhuv, nya baklampor, främre strålkastare, med mer... M-sport front fick sig en snygg uppdatering också.

Några exempel på M-sport facelift:
Länk
Länk
Länk
Länk

Med standard fronten:
Länk
Länk
Länk
Kan man tänka sig betala 300kkr för en begagnad E90 idag bör man absolut kika på en ny. Comfort+Dynamic kostar numera blygsamma 19.900kr extra, på köpet får man ett mycket snyggare utseende. Med dessa två paket får man i princip vad man behöver och lite till.

M-sport paketet kändes meningslöst redan innan faceliften, och numera med den nya aggresiva fronten får man verkligen anstränga sig för att känna igen M-sportbilarna. Enklast är faktiskt att se det på fälgarna vilka man alltid kan komplettera i efterhand :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.