|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
jag gav 259.000kr för min 330 -06, den har all utrustning utom Navi, men den har en dyr eftermonterad Navi. Den ahde gått 4.750mil vid köptillfället och var 2 år och 8 måader gammal. Med vinterhjul och de nuvarande 5.500milen så värderas den till 256.000kr av Dagens industri. |
|
Roffa1 |
MaCKaN_86: Ditt pris verkar stämma ganska så bra överens med den övriga begagnatmarknaden. Det finns en fräsch 330 E90 2006 i mina hemtrakter med 5000mil på mätaren Pris 259k (går säkert att pruta till 240k) Men jag söker en riktig lågmilare i extremskick (ej heller vinterkörd) Och absolut ej med alcantra (mocka som skrynkar sig) |
|
Du gör det inte lätt för dig som söker efter en bruksbil i extremskick som inte körts på vintern. Nybilsköp låter som det skulle passa dig. Mvh Johan |
|
Roffa1 |
Grelle: Har precis varit o kollat på en E90 325 2007 som gått 1.675mil. Den var i extremskick både ovan och undertill, streckkodslapparna satt kvar på länkarmar styrstag osv. Så dessa välskötta bruksbilar existerar även om de är få till antalet. Säljaren begärde otroliga 360k för 325:an. (vilka priser) |
|
Jag håller lite med Grelle. Bilar med det skick och de kriterier som du efterfrågar lär inte komma gratis. De som är så pedantiska har ofta de högre priserna. Nybilsköp känns då aningen vettigare plus att du då kan få exakt den utrustning du vill ha och även lack. Du slipper prioritera olika saker mao. Jag tycker fortfarande att det är smartare att köpa en bil med facelift. Men de har också ett högre inköpspris. |
|
|
Roffa>> förstår om du söker en bil i bra skick men dem flesta som är 2 åe gamla är oftast i bra skick.. finns inte många som är i dåligt skick. tänk på att det är en BMW du köper den håller längre än va du kommer leva =) hehe. |
|
Roffa1 |
Chris87: Visst vore det väl underbart att beställa en splirrans ny 330 med personligt utvalda tillvals paket. Men tyvärr, så sträcker sig min ekonomiska gräns endast till 300k, sedan är det stopp. Så nybilsköpet lär dröja ett bra tag;-) Återkommer när jag inspekterat 330:in i Borås. Om det ev, skulle bli affär, är det då en god ide' att betala extra för en tilläggsförsäkring som skyddar mot dolda skador i 12 mån? Eller utlovar dessa försäkringar mer än vad de har att erbjuda? |
| Han lämnar 1 års garanti (nybils mostv) och så haffar du även "prova på"-försäkringen från if som kostar 1500:- för 6 månader. | |
Roffa1 |
Manos: Vill minnas att försäkringen för sex månader endast kostade 750:- om bilen ej var över tre år. |
| Helt onödig försäkring på en så pass ny bil om du frågar mig. Du får per automatik 6 månaders försäkring iom att du köper bilen av en handlare (konsumentköplagen) oavsett vad säljaren säger eller försöker kränga på dig för extra försäkringar. Under dessa 6 månader ligger bevisbördan hos säljaren att felet ej fanns från början. | |
|
Roffa1 Jag skulle nog kolla upp möjligheten att köpa en ny bil trots allt. 325:an är ett bra alternativ, går nästan som en 330, men är betydligt billigare. Provkör så får du känna skillnaden i karaktär på motorerna. Just nu är utbudet inte det bästa så ett nybilsköp kan ändå vara en hyfsad affär jämförelsevis med att köpa en beg 330/335. //Stefan |
|
Roffa1 |
StefanL: För någon månad sedan fanns det en fab-ny E90 325i-2009 hos Paulssons bil ab i Helsingborg. (nästan fullutrustad) Pris 380k. Provkörde då båda modellerna 325-330. Det var då jag slutligen bestämde mig för en 330. Upplevde 330:in som betydligt råstarkare med mer bottendrag. Dessutom var 330:ins motorsång helt oförglömlig. |
|
Den här då? Länk Mvh/ Niclas |
|
|
Stod ju inte mycket vad den hade för pkt. Men den är nog värd att ringa på iaf. |
|
|
Clubsport > Bilen hos Rudvi var ju inte precis välutrustad; manuell AC, inga sportstolar. Kolla själv: Länk |
|
|
Hincapie: Helt sant, bara att leta vidare. Man upphör aldrig att förvånas hur folk specar sina bilar speciellt dom lite motorstarkare. Ok om det är nån äldre herre som specar sin 318 sådär, men det är inte ok på en 330! |
|
|
Denna tycker jag är fin, dock en 325.. Länk |
|
Roffa1 |
Jag har precis fått tel-kontakt med Chaddi. Han befinner sig för tillfället på flygplatsen i utlandet för vidare hemtransport. Butiken öppnar återigen under morgondagen (Tisd). Så imorgon bär det av till Borås;-) |
|
Jag håller absolut med Stefan_L, kolla vad de skall ha for en sprillans ny 325 med M-sport. Att lägga närmare 300kkr för en snart 3 år gammal bil känns svårmotiverat om det rör sig om en 330 sedan. 2007 har väl dessutom den gamla motorn som på pappret drar betydligt mer bensin = högre skatt. Lägg därtill 3 års fri service och vagnskada + facelift på en ny vilket lär hålla priset uppe åtminstone innan avlösningen. |
|
| Om du ser en mörkblå 323 E46 där så är det min gamla. Hans brorsa kör den nu :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.