AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
45.765

Köpråd: BMW 330M E90

Sida 2 av 4
Kvar på PowerBörsen i varje fall...
Länk

Roffa1
Nu finns den återigen ute på Blocket?

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Örebro är väl bilskojarnas huvudstad?

Men att den är svensksåld underlättar kontroll hos BMW högst väsentligt...

Mvh
Jag skulle inte köpa en såpass dyr bil av en sån firma. Ger inget bra intryck iaf.
Roffa1
Instämmer, helst vill man handla så billigt som möjligt hos en mkt välkänd BMW återförsäljare;-) Vet ej hur det förhåller sig med Biltorget i Borås? (jag har endast hört gott om honom)

I vilket fall så drar jag iväg nu på Måndag för att kolla in 330:in för 329k, är den superfräsch, så blir det hårda förhandlingar om priset;-)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
En 330 utan xenon kan bli riktigt svårsåld, jag skulle personligen aldrig köpa en så pass ny (begagnad) bil utan xenon.

Hittade en manuell 335, annonsen är lite ordfattig men ger bra vibbar:

Länk

Mvh
De
87
Deko
BMW 330i - 07
har förmig att 07 modellerna har 272hk och inte 258hk..om ja inte mins helt fel..tips köp det du själv vill ha tänk inte på hur du ska sälja den senare, du köper inte bilen för att sälja den..
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag skulle heldre köpa en 330 med automat, läder och bättre ljud och navi än en 335 manuell med alcantara och endast cd prof utan navi. 330 räcker till så det räcker och blir över, jag skulle heldre ha en fullmatad inredning för alla de stunder (99%) när man inte gör en "kickdown".

Ingen som håller med?
Roffa1
Deko: Sedanen från 2007 har 258hk. (Coupen har 272hk)
Har nog tänkt behålla 330:in minst 5år innan den byts bort.
Xenon ej livsviktigt för mig (kan leva utan detta)

Finns det någon som vet hur det förhåller sig med "ventilknacket" till 330 motorerna från 06-07? eller har detta trista fenomen endast drabbat 325:orna?
Roffa1:
Jag hade inget ventilknack på min 330i E90 -05.
Roffa1
Clubsport: Hade du den gamla motorn på 234hk.
Tror att ventilknacket kom på modellerna from 2006-07 (258hk)
Ma
14
Manos
330xi Touring -06
Roffa, jag köpte min bil på Biltorget och jag kollade även på den bilen du snackar om. Jag var dock ute efter en E91 och slog till på en när han fick in en fin. Du får ett års garanti av Chadi (ägaren) och han är serviceinriktad som fan. Min klagade på dragkroken. Höll på att plinga intermittent. Han sa åt mig att åka till BMW och be dem fixa det och sen fakturera honom. Inga problem.

Jag känner fler personer som gjort bilaffärer med honom tidigare och därför litade jag på honom. Priset på bilen är ok enligt mig. Jag köpte min för ungefär detsamma. Men jag hade en bil i inbyte så du bör kunna komma ner lite om du köper den rent tycker jag.

Det är tydligen svårt att få tag på begagnade bilar i dessa dagar. De flesta köper begagnat istället för nytt. Att den stått kvar antar jag beror på att många nog siktar på lite mer bränslesnåla alternativ i år.
Roffa1:
E90 330i har aldrig haft nån 234 hk motor. Den hade 258 hk från att den lanserades 2005.
Roffa1
Manos: Intressant att du kollade på objektet jag ev, är köpare på. Gjorde du en genomgående kontroll, vad kom du fram till? det står "NYSKICK" i annonsen? Såg du några skavanker;-)
De
87
Deko
BMW 330i - 07
själv tycker jag att priset är för högt fick min 330 betydligt billigare och med tanke på konjukturen så borde du kunna pruta på priset en del..

Mvh
deko
Roffa1
Deko: Tror att priset delvis beror på att bilen endast gått 1.800mil. Sedan har den M-sport pkt, Comfort o Advantage, automat, 18" M-fälgar, helskinn, osv.

Hur mkt fick du bet för din 330, mil utr mm. (privatköp eller företag)
De
87
Deko
BMW 330i - 07
Roffa>>

har det mesta förutom Navi och sollucka.. den hade gått 2.200 mil.. nypris låg den på lite över 500.000 har jag för mig att det var. Det var privat med tanke på att det är såpass ny bil så såg jag ingen anledning till att köpa den från en firma utan köpte min privat. 'fick ge 240.000 för min pärla men kan bero på att jag köpte den vid rätt tidpunkt och direkt.

Mvh
Deko
Roffa1
Deko: Det låter onekligen otroligt billigt.
Jag har noggrant följt begagnat marknaden sedan ett år tillbaka, har aldrig tidigare hört talas om en E90, 330, 2007, mil 2200, M-sport pkt osv för 240k.

I vintras fanns en E90 330 2006 på Blocket. silvermetallic med 3500 mil på mätaren, nästan fullutrustad. Den hade gått som demobil i Tyskland (import) pris 295k.
De
87
Deko
BMW 330i - 07
Roffa>> jo jag vet men den låg på blocket i 1 dag åkte direkt för att kika på den.. när jag såg den så sa jag direkt att ja köper den hade inte ens provkört den innan jag sa till honom att jag köper den,. hade under den tiden letat efter en bmw 330 , 335 i cirka 6 månader tills jag hittade just denna. som sagt jag köpte den på rätt tid killen som hade den hade blivit av med jobbet och behövde sälja den.=) lucky me hehe..
Men vad jag tycker är rimligt för en 330 är max 280k ett tips är juh att du köper den privat eftersom du söker efter en så ny bil. ser ingen mening me att köpa hos en bilhandlare..
Mvh
Deko
Ma
14
Manos
330xi Touring -06
Roffa: Jag har inte sett nått fel på bilen alls, men jag har inte luskollat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.