|
|
|
|---|---|
|
Efter två månaders lång väntan har jag äntligen fått tillbaka min M5a. Jag fick problem med motorn i mitten av april. Oljetryckslampan tändes efter ca 5 sekunder efter start av motorn och den släcktes lika snabbt igen. Lämnade in bilen den 19 Maj för felsökning. Hämtar bilen den 17 juli. Då har man gjort följade Ny oljetrycksgivare Lagt in ny mjukvara Ny oljepump Nytt oljefilterhus Alla dom här åtgärderna hjälpte ej utan felet kvarstod . Så man fick byta ut hela motorn. Hela det här kalaset kostade 304 tusen kronor som mitt försäkringsbolag får betala. BMW står inte för något alls för att bilen är för gammal. Tlläggas bör att bilen hade endast gått 2700 mil när felet inträffade. Är det några fler som har haft det här problemet med motorn? | |
| Grattis får man väl säga då ;) | |
|
Visste inte att försäkringen täcker motor fel? ----------------------------- M5an Länk |
|
| Så pass ny bil me så få mil borde väl motorskadegarantin gått in på försäkringen så känns väl helt ok.. :) | |
| Kört nästan 2000 mil med min, inte haft ett fel... | |
|
Men vad var det egentligen som tände oljetryckslampan på den gamla motorn? Eller det kommer vi aldrig få reda på? Det låter ju nästan som nåt el-fel med tanke på att oljepumpen och allt sånt blev bytt.. Skönt att det löste sig med f-bolaget. Känns drygt att betala ur egen ficka. /Jonas |
|
| Vilken av oljepumparna byttes? För S85 har väl ett antal? | |
|
På fakturan till försäkringsbolaget står det bara oljepump, men dom pratade om huvudoljepumpen. 4 pumpar ska där finnas i motorn. |
|
|
304k..jo hoppsan! Och så undrar folk varför det är dyrt att försäkra en M-bil.. Vilket f-bolag? Sv-såld bil? |
|
|
Instämmer med att det hade varit väldigt intressant att höra vad som egentligen orsakade att lmapan tändes. Hade man varit lite konspiratoriskt lagd han man nästan kunnat tro att reservdelsbytarna "behöll" en fullt fungerande S85B50. Har aldrig hört om ras på dessa motorer, bara smg-lådor som strulat. |
|
| Synd att du inte fick behålla gamla motorn. | |
| Försökringsbolaget är återförsäkrat. Men det är klart, ngn skall ut med kulorna. Det blir vi andra... | |
|
Bilen är svensksåld Originalförsäkringar |
|
| Rätt skaplig självrisk ändå på maskinskadeförsäkringen, eller hur? | |
|
2500 kr i självrisk skulle jag betalt men den slapp jag betala som en liten kompensation för den långa tiden på verkstaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.