AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.702

Felkod kamaxelgivare varning på instrument E39

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
En fråga:
Ger fel, felkod på kamaxelgivare eller vevaxelgivare alltid tänd motorlampa på instrumentdisplayen?

Anledningen till att jag frågar är att motorn går ojämnt på tomgång och vibrerar ibland vilket kan vara symtom på felaktig kam-vevgivare, men jag har ingen varningsindikering på instrumentet.

FAF
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nej det gör den inte alls, det tog som exempel 78 felindikeringare innan jag fick en gul motorlampa för en kamgivare som styr bränsleinsprutningen tiderna. Märkte ingenting alls så jag var tacksam att den gula lampan tändes annars hade jag förmodligen åkt med den defekta givaren än.
Det behövs en diagnos för att se om det är kamgivaren alt vevaxelgivaren

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Proctologist
Kan kamaxelgivare eller vevaxelgivare va defekt uatn att dom ger en felkod i carsoft tex?

Min bil känns trött i blanc och går som den ska i bland visar symtomen som fler verkar ha haft med felande givare dock säger ej carsoft att några givare är sönder... varav min frågan om dessa kan strula ändå utan att ge felkod..
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
jag böt kamaxelgivare först. den hadde jag felindikering på bilen gick bättre. men ej hundra. bilen var slö å trött så jag tänkte att vevaxelgivaren ska bytas åxå fast den ej visade på nått fel enligt carsoft. efter bytet blev bilen som ny igen.

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.