|
|
|
|---|---|
|
Har under ett tag letat efter bilramp vilket verkar bekvämt när man jobbar under bilen. Biltema har en modell som är 200mm bred, har även sett andra leverantörer med denna bredd. Känns lite väl smalt. Skulle vilja ha en stadig modell i 300mm bredd. Har någon sett vart sådana finns? Jag har inte lyckats hitta en sådan modell, det bör ju finnas en marknad för dessa iaf. Jag är även ute efter väggkrokar till fälgar, även dessa, likt bilramper, verkar vara dimensionerade för vanliga, smala plåtfälgar. Tips? Mvh Henrik. | |
|
Dom bilramperna är en pina i röven, tar i frontspolern om man inte förlänger dom, och bilen är inte sänkt heller. Men två breda 50cm långa brädor så får man på bilen... men som sagt för smala även för 185 däck. Kanske värt att köpa lite L profil balkar från Tibnor och svetsa egna, går väl åt 6-8m tror jag. Just ja, råkade lyfta av sidokjolarna när jag körde för långt på ramparna så bakänden lyfte upp, tur att det inte blev värre. |
|
|
Tack för svaret. Det är ju sant, att fronten kommer att ta i. Kanske enklast att bygga ihop något själv. Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.