AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.226

Det luktar bensin när jag tankar fullt i min 540 e34

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Tjenare. När jag tankar mycket bensin så luktar det soppa (som in i h) inne i bilen. Det slutar lukta efter någon mil så där så jag tror att det kan vara den här packningen Länk
(2) som är kass. Eller han på bmw trodde det och jag tycker att det låter rimligt.
Men vart sitter den?? Killen sa typ under bakre passagerarsätet eller nått. Jag har kollat lite snabbt men hittar inget... Var exakt sitter den?
Sp
20
Speedbird
540iA Sedan -93
116d M-sport -16
740iA -99
Tjena! Packningen är den som sitter mellan bensintanken och inspektionsluckan till bensintanken. Du får ta ut "golvmattan" i bagageutrymmet för att komma åt luckan (den är rätt svår att missa) och sedan öppna den, men gör rent runt luckan innan _ordentligt_ och byt de antagligen rostiga slangklämmorna till nya. Finns en guide här ( Länk ) på hur man byter bensinpump, där går de igenom allt så följ den bara att du byter packningen i stället. Och när du sätter i packningen, sätt i den först i "tanken" och tryck sedan dit locket. Jag har gjort ett pumpbyte själv, och det blev mycket lättare på det viset.

Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Kolla först så att inte rören som sitter utanpå tanken har rostat sönder och doften kommer in i kupén utifrån.
2 och 3 på denna Länk

Bert-Ola
BmwCS #2423
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.