|
|
|
|---|---|
|
hej Har sett att det går att montera M3 spoiler till 330. Skulle vara intressant att höra om det är svårt och vad det blir för kostnad. Kanske det finns nån firma som säljer sådana paket?Jag har ju M3-fälgar så det skulle vara ett tjusigt komplement till detta. Tacksam för tips Håkan | |
|
Om du vill ha en orginal så hör med BMW, det borde landa på strax under 10.000kr med lack. Monteringen är inte så svår, montera på den på samma sätt som du tar av den befintliga. Du ska montera galler (medföljande plastgaller) och dimljus och nya lister. Det följer med nya ventilationstunnlar från fronten till hjulhusen. Tips: Köpt inte något glasfiber skit. Du kommer få gasbublor, alla stenskott blir fula hål och sedan syns den gula glasfibern direkt. Den kommer inte matcha resten av bilen för den kommer inte ha de svarta listerna, dålig passform, spricker direkt om du nuddar ett farthinder, hålet för att kunna skruva fast en ögla i fronten vid bogsering finns inte eller så blir det ett 3x3cm hål du får leva med... Med andra ord, köp orginal eller strunta i det. |
|
|
hej Tack för svaret. Det ter sig väl dyrbart att kosta på för en bil som är knappt värd 140 papp!Den lär ju knappast öka i värde för detta ingrepp?Får nog bli bra som det är. Mvh Håkan |
|
|
M3 front passar dessutom inte på vanliga E46. Det är mot hjulhuset det inte passar eftersom M3 har större hjul och hjulhus. Däremot finns det ju eftermarknadsgrejer som liknar M3 och som är anpassade för vanliga E46. Annars kanske M-fronten är ett alternativ? Själv tycker jag att den är snyggare än M3. :-) |
|
| www.stylabilen.se säljer "M3 frontar" i ABS plast osv till rätt okej pris ca 4000papp. De skall ha 100% passform enligt sidan. | |
|
Jag skulle tippa på att haknil menar M-sport front. Det är ganska många som skriver att bilen har M3 det och M3 ditt och M3 allt möjligt i sina bilanonser men i verkligheten rör det sig om M-sport utrustning. Min personliga åsikt är att M3 front på en vanlig e46 inte ser bra ut, M-sport front endast är ok, men helst bör man byta runt om. |
|
|
Satsa på en sådan m-front, klart snyggast av allt annat lull lull enligt mig! Länk BMW M-POWER |
|
|
hej Tack för hjälpen. Visst är det M-sport jag menar. Mvh Håkan |
|
|
hej MaCKan Vad menas med "runt om"? Håkan |
|
| "runt om" = komplett kjolpaket, alltså front,bakdel samt sidokjolar (ev backspeglar) | |
|
Ja ha ja, nja det duger nog som det är. Om jag nu byter front (finns visst hos Schmiedman), så är det ju inte för att bilen skall öka i värde(gör den ju inte enl.uppgifter på forumet) utan mer som ögonfägnad för min egen skull. Däremot vore det kul med kompressor.Ter sig dock väldigt,väldigt dyrt och komplicerat.Även 60-åriga "gubbar" tycker det är kul att gasa ibland! Det duger ju ganska bra som det är.Detta är den bästa bil jag ägt,även om den kostar en del att underhålla.Detta är den 15-e i ordningen. Tack för alla bra tips Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.