|
|
|
|---|---|
|
Här har ni en med stora bekymmer. Mitt i värsta regnperioden har mina torkare fått för sig att bara dö... Felet uppstod utan förvarning. Torkarna bara stannade i nolläge och flyttar sig inte alls nu. Säkringarna är hela och det kommer inga missljud. Bakre torkaren fungerar klanderfritt. Jag har varit i kontakt med en lokal BMW-verkstad/återförsäljare, de tror att det är grundmodulen som felar. Jag önskar att så inte vore fallet då den är förvånansvärt dyr. Har ni haft samma problem, återkoppla gärna! TACK | |
|
Hej Jag har haft samma problem, hos mig var det relät till torkarna. Lätt att byta och kostar bara ca 150 kr på BMW. Relät sitter under höger luftfiltermodul i motorrummet. Relät är brunt har jag för mig. Det verkar vara ett relativt vanligt fel, men på BMW i LKPG hade de ingen koll, dom visste inte ens vilket relä det skulle vara. Ganska dåligt tycker jag. /Johan |
|
| Tjena mina torkare gick inte och få stopp på de och felet var spaken. | |
|
Jag bugar och bockar för snabba svar! Jag har även gått i tankar på att spaken är åt helvete. Ska skruva isär lite till helgen och kolla var felet ligger. |
|
|
Klart och fixat. Reläet var felande! Jag ger inte mycket för en "professionell" bedömning tillfälligt. Att de som mekat BMW så länge aldrig hört talas om felande reläer. Kostnad Molin Bil: 4000:- + montering Kostnad själv: 125:- plus lite frakt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Då började dom säkert jobba på BMW igår :) Det har t.o.m varit ett standarfel på releäerna på årsmodell -97-98 som exempel, men kanske inte så vanligt på nyare men det är det absolut vanligaste felet på E39 när torkarna strular , kan ge flertalet olika felsymtomer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fälteeparaation är enkel Vindrutetorkaren tvärdog för mig i mörka smålands värsta regnoväder. Det gick utmärkt att ta ut det bruna reläet och putsa ett sönderbränt kontaktbleck med pennkniv ochh få igång reläet tills det kan bytas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.