AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.499

Stöldmärkta rutor?

Bayer_Aleks
En fråga som kanske klassas som idiotfråga men måstetyvärr ställas från mig. Jag har tänkt att stöldmärka rutorna på bilen. Men igår kollade jag lite på dem och det finns nåt serienummer liknande med en "sträck kod" under nummret.
Är BMW bilarnas rutor stäldmärkta från fabrik eller e det nåt helt annat? Nån som vet?
Bayer_Aleks
Antagligen va det ingen idiotfråga eftersom ingen kan svara på min undran. E de verkligen ingen som vet om de e en stöldmarkering på rutorna från BMW med tanke på det som liknar "serienummer" och den fyrkantiga sträck koden??
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag ska kolla min bil nästa gång, men kan det inte vara chassienumret? Jämför med vad som står i motorrummet och se om det är samma?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Får man fråga varför du ska ska stöldmärka rutorna?
Får du gjort det gratis eller får du pröjsa för det?

Enligt mig är det bara bortkastad tid och pengar om inte det sänker försäkringspremie eller liknande....

BMW M-POWER
Bayer_Aleks
Kostar 200 spänn för ett helt år, då står dem för självrisken vid stöld, skadegörelse etc. Så 200 spänn till SBM som dem heter eller 4000-5000 till BMW Originalförsäkringar i självrisk e inget svårt val för min del iaf.
Bortkastad tid vet jag inte...för det tar lika lång tid att märka dem som det tar att skita på dass en snabbis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.