AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
685

E36 316T skuttar på ettan och fler frågor

Mc
21
McPot
316 Touring -97
530 IA Touring -01
Jag har nyss köpt en bmw och har lite frågor.

Det första som känns skumt är att den liksom skuttar på ettans växel. märkte det när jag provkörde först då bara en gång innan det kom iväg. har sen prövat att köra fullgas på ettan och den bara skuttar hela tiden. inga problem annars på tomgång eller andra växlar. Vad beror detta på? åtgärd?

Finns det någon guide för möjliga fel på airbagen, den lyser vid tändning som den ska sen slocknar den kort stund och tänds igen och är tänd hela tiden.

Klockan lyser väldigt dåligt finns det åtgärd för detta eller är det bara att skaffa ny?

kommer säker fler frågor men kommer inte på nu då får jag fortsätta i tråden eller iallafall börja med att söka

tack i förhand:
Fredrik
Mc
21
McPot
316 Touring -97
530 IA Touring -01
Kan man inte editera inlägg i detta forum?

kom och fundera på finns det ODB uttag på denna modellen vart ska det sitta då? eller var det efter 00 det blev krav på det?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
utgår från att du har e36 karossen.

prova nolla styrboxen ang airbagen. går inte de så kolla så reläna har bra kontakt i säkringsdosan.. även de lilla facken bredvid. om de finns på -97.

klockan sitter väll i färddatorn? i så fall ska du kunna trycka underifrån på baksidan för att få ut den.. sen är de bara att byta lampa med hållare.

BMW ownz
Mc
21
McPot
316 Touring -97
530 IA Touring -01
Nollar man boxen som på en del andra bilar att man tar av pluspolen ett gång minuter? Finns färddator där på en del men jag har bara klocka och tempmätare. Ska det finnas en lampa ändå? Vart köper man enklast bättrings färg när man ska laga rost? Kan man köpa lösa clips till listerna på sidorna eller måste man köpa en helt ny list om den lossnat lite?
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Ang. airbaglampan är dte mycket vanligt att det är en sladd under förarstolen som skavt av/lossnat i ett kontaktstycke.
Brukar bara vara till att löda ihopa igen och sen nolla lampan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.