|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Ngn som har utfört denna denna operation som kan bidra med lite tips? (Fanns inte så mkt info om detta ämne i forumets fina arkiv.) Vilka verktyg behöver man till hands? Ngt spec. man bör tänka på? Tänkte använda denna olja SAF-XJ 75W-140 Denna pump borde väl funka? Funkade kanon när jag bytte oljan till växellådan. Länk Mvh GINO BMW M-POWER | |
|
Har själv nyss bytt, enkelt och inga problem alls. Jag pytsade i likadan olja som du nämner. Har du bytt växellådsolja kan jag inte se att du skulle ha några problem med bakaxeln. Det är bara att fylla tills det precis rinner över vid nivåpluggen. På min bil var pluggarna försedda med integrerade gummioringar. Inga problem att återanvända pluggarna. Dina oljebyten tyder på att du tar väl hand om bilen. mvh/ Anders |
|
|
Just ja, verktyg var det. Insex 14mm (har jag för mig). Bäst nån kollar annars kan jag springa ner till garaget och verifiera. :) mvh/ Anders |
|
| hur ofta görs detta? Att byta bakaxel olja menar jag, om man sköter service boken som den skall görs detta av BMW på inspection 2 eller görs det aldrig? | |
|
AKN: Japp, jag tar hand om bilen mer än ngt annat:) Vore guldvärt om du eller ngn annan kunde säga exakt vilken size det är på insexnyckeln. Headmaster: Så vitt jag vet, så byts inte växellådaolja, bakaxelolja eller servoolja när bilen är inne för service hos bmw. BMW M-POWER |
|
|
Ok, en nattvandring till garaget.... Det är 14mm insex (till min iaf). mvh/ Anders |
|
|
AKN: Man tackar för besväret. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.