|
|
|
|---|---|
|
Någon som har förslag på märke samt ställe att inhandla dessa på? Vad kostar original och finns det bättre grejjer för ungefär samma pengar? Är mest intresserad av komfort, skivor som inte slår sig så lätt. | |
| Jag skulle satsat på original skivor. Annars så kan du lyssna med "Bromsmannen" Länk | |
|
Per Stacke på PEAN. Jag kör på PFC, grymma skivor med bra bett och ingen tendens till mattning. M |
|
|
Hadde performance friction med alunav på min förra och dom fungerade fint... MVH |
|
| peansweedn säljer även DBA skirvor sjukt bra tillammas med XP 10 belägg galet bett | |
michael.anki |
Komfort säger du, då innebär det som jag tolkar det ´`ingen bankörning`` och då duger original. Kan kanske vara lite dyrare dock,men original. Bmw idag Bmw imorgon |
| Vad kostar orginalskivor på bmw då? 5000 paret eller något liknandè? | |
michael.anki |
De gör de säkert,men de kostar att ligga på topp. Bmw idag Bmw imorgon |
| ca 2000:-st inkl moms kostar orginal skivor | |
| På BMW i Nyköping tar de 2935kr /St för dem.. Ska inte variera sååå mycket på olika bmw handlare i sverige men man ska aldrig säga aldrig. | |
|
Pean sweden säljer stop tech för 3300kr paret, det kanske kan vara ett alternativ till original.. Vem vet, blir väll att fundera på under hösten... |
|
|
Har själv just köpt nya skivor och belägg från Pean. Blev DBA med PFC01 belägg. Grymt bra bett... DBA skivorna är i ungefär samma prisklass som std.-skivor. Nackdelen med de hålborrade originalskivorna är att dom låter mkt. samt att dom spricker och slår sig lättare vid hård köring. |
|
|
Jag har precis köpt Sporttech sport stop skivor från pean. Jag valde dom istället för oriinal eftersom dom är behandlade så dom inte rostar. Annars kommer ju rosten efter 20 tvättar med högtryck. Så här ser dom ut: Länk Dom högra, borrade precis som original. Nu ska jag dock sälja bilen... blev lite hastigt:/ Jag ska höra med pean om jag kan lämna tillbaka dom men då åker jag "nog" på 10% och frakten verkar det som. Någon här som vill köpa nya skivor kanske? Så drar vi av 10% + frakten så är vi 2 som bli nöjda :-) Det är performance friction belägg också! Allt ligger i kartong och är helt nytt! |
|
|
Skillnaden mellan sporttech och original är att originalskivorna är flytande. Kan rekommendera Zimmermann som Schmiedmann säljer. Har monterat dem i CSL-storlek med Axxis ultimate-belägg på min M3:a. Funkar skitbra. |
|
| vad vill du ha för skivorna då?? jag måste köpa nya o jag tänkte vända mig till bromsmannen bra lr anus??? | |
| Om du har en m3 så är det ju perfekt att köpa mina. Tror inte du får 10% rabatt av varken pean eller bromsmannen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.