AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.382

M1 finns att beskåda i Borås

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Hej!

Vill bara tipsa om att Auto7h i borås (viaredsmotet rv40) just nu har ett "utställningsex" av en M1 i sin butik.

Tydligen en privatperson som köpt den och lånat ut den till dom..

Tror inte att provkörning är aktuellt, men jag tyckte att det var kul att se en på riktigt, vilket jag inte gjort innan!!
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
WoW! Coolt.
En sån hade man ju velat se. En riktig klassiker. Färg?

Synd bara att det är så långt från där jag bor annars så...

Bergen
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
vit såklart!
Måste vara den som såldes av 7HBil för några år sedan. Någon som minns prislappen?
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Man hajar till när man kliver in och får se en sån skönhet.
marcus555:

Är det den här?

Länk
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Den var väl med i någon svensk motortidning också, tror prislappen var 800K.

Mvh Markuz
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
starre: svårt att säga.. tyckte faktiskt att den på auto7h såg fräschare ut.. osäker på fälgarna också..

dessutom är 7h bil och auto7h två olika butiker och därmed konkurrenter. auto7h är den officiella bmw-handlarn i Borås och 7h bil är "privat" och ligger i Kinna i grannkommunen..

servicekilen som jag snackade med sa att han gett 2,5 miljoner för M1:an - har ingen aning om det är rimligt...
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Det ska allt vara den som starre länkar till...
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
... han sa också att det bara fanns två i Sverige, så då borde den kanske vara samma!!
Grym bil
Finns ju 8 st på mobile

Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Denna bilen sto också i BMW:s monter på STCC i Falkenberg för 3-4 års sedan. 2,5 mill. för en M1:a känns lite dyrt. En fin ska nog kosta mellan 1-1,5 mill. Dock så har ju en hel del samlarbilar ökad i värde tilltrots för ekonomisk kris i världen. Har solgts flera bilar på auktioner senaste månaderna som har gått för en bra bit mer en det som antogs före auktionen. Dom allra flesta M1:orna på Mobile senaste åren, har det begärts mellan 100-150.000 EURO. Sen vad dom säljs för,är ju en annan historia.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.