AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
562

HJÄLP! Problem med alla mätarare (stickor) i men E46 -00

Da
1
Daniiel
320i E46 -00
Hallå. Jag har under en tid haft problem med alla mina Mätar(stickor) alltså bensin, hastighet , varvtal och tempraturs stickorna. alla är helt döda. men nu för några dagar sen tog jag bort alla kontakter på styrboxen och sen satte jag dit dom igen efter ett tag. och alla stickor gick kanon. men några dagar efter när jag inte hade rört bilen funkade inte bensin stickan. och jag gjorde samma sak igen (tog bort alla kontakter på styrboxen igen) och allt va som de skulle. Men sen dagen efter när jag skulle starta bilen va alla stickor döda igen:S och jag gjorde samma sak igen men då gick de helt plötsligt inte!!? och jag har försökt med massa olika saker. tex tagit bort polerna på batteriet och tagit ur styrboxen nån timme. kollat jord på bilen . kollat kontakterna i instrument brädan . men den är fortfarande helt död. snällt om man kan få lite tips:P Mvh // Daniel
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Jag har haft problem med mätarhuset en gång på en e36:a. Då var det en batteripol som var lite ärgad. Testa att göra rent dem med stålborste noggrant. Även "hyllsorna".

Vet inte men det kanske kan vara en säkring som gått?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.