AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

335 utan bränsleindikator?

Jag vet inte exakt vad mätaren heter men det är inte den som visar hur mycket bränsle jag har i tanken utan den som visar hur mycket bilen drar för ölgonblicket. Är det sant att den inte återfinns på 335:orna? Varför i så fall? Jag har stor glädje av den i min 320. Snittförbrukning med mer plockar jag fram i datorn. Har någon en förklaring till varöfr man plcokat bort den finessen? Miss av BMW att istället ersätta den med oljetempen? Kan man inte få båda två?

/ Hugo
Den momentana bränsleförbrukningen finns i färddatorn.
Funkar mycket bättre att se den i digitalform.
Den ligger efter snittförbrukningen i färddatorn.
Ok, tack. Då vet jag vad den heter :)
Jag antar att den har med exaktheten att göra om den blivit digital? Eller är det kanske rent av en designfråga? Färre instrument ger en stilrenare förarmiljö. Jag blev bara så förvånad när jag satte mig i en idag och mätaren saknades... Trodde det var ett specialfall.
Jag, gillar ju att den är mer exakt nu. Sen föredrar jag att ha en oljetempmätare så man ser när man kan börja sträcka ut lite.
Tror att det handlar om att BMW ville ha en oljetempmätare på den platsen och då fick momentanförbrukningen bli digital istället.
Tack för svaren. Det låter logiskt med den motorn. Den går bra va? Jag går i köptankar och har funderat på en diesel fast då får man ju dras med automatlådan. Säkert bra den med men jag gillar att växla lite. Har du jämfört modellerna innan du köpte din Clubsport?
Den går jäkligt bra. Jag gillar också att växla så därför får automat vänta.
Det är över ett år sen jag provkörde 335d och den går väldigt bra den med men nån direkt jämförelse kan jag inte göra då jag vill prova båda modellerna nära varandra i tid för att kunna ge ett omdömme.
Tack Clubsport. 335i ser onekligen ut att vara en trevlig bil. Antar att du har många glädjande timmar bakom ratten. 335d har lägre förbrukning men jag misstänker att jag inte kommer att komma upp i rätt antal mil för att det ska löna sig. Jag betalar hellre lite extra för bensinen än att staten ska dra skatt för att jag har lägre dieselförbrukning. På pappret ser 335i ut att vara kvickare, har inte heller provkört dieselvarianten så det återstår att se hur den ter sig. Är också inne på en vanlig sedan, praktiskt att ha fyra dörrar om fler ska åka med.

/ Hugo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.