AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.380

Vart sitter Fläktmotståndet på en M5:a E34?

Som rubriken lyder, Vart sitter Fläktmotståndet på en M5:a E34 -89?
letar o letar men kan fan inte hitta det.
om nån har en bild eller skiss vore det perfekt.

Fläktmotståndet är av mäsrket BEHR om det underlättar....
Jag har kollat på mekartips och fläktmotstånd men där finns det inget på min.
se länk Länk
Kan det stämma att det finns antingen "svärdet" eller ett fläktmotstånd?

min fläkt är helt död men fungerar om man kopplar ström direkt på fläkten.

Ingen som vet?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
är inte hundra men min polare som har en 535 E34 han bytte sin det borde vara samma och den sitter under ratten om du tänker typ på växelspaken sen följer du till vänster snett höger om gas pedalen uppåt alltså,,,Lycka till
Som jag skrev i ovanstående inlägg med länk till så finns det inget fläktmotstånd där.
men från passagerar sidan harj ag svärdet som det kallas, har läst lite men får inte klart för mej om det finns både fläktmotståndet och svärdet eller antingen eller...?
Min fläkt fungerar varken på fullt eller några andra lägen, kan det bero på trasigt "svärd"?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Svärd och fläktmotstånd är samma sak för kupéfläkten
Men fläktmotståndet för AC-fläkten är en annan sak och sitter framme vid kylaren.
och det tycker du gav svar på mina frågor?
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Mutte. Jag blev lite nyfiken på ditt inlägg o kollade för skoj skull på min M5 3,6 91a o jag hittade inte heller nån sån kontakt som du visade på den där länken. nu vet jag ju inte vad för kontakter som satt där på min, men det satt en grön och en vit ovanför den gröna. De satt lite trångt till men som sagt så vet jag inte om det var fläktmotståndet eller nått annat?
Vet att man kan bli irriterad på frågor man redan fått svar på, men man får tänka sig för vad man säger tillbaka, det är lätt att man inte får några svar alls då. Mitt råd är att fråga på bmw. Man brukar få svar där, det har iallafall jag fått. Hoppas det löser sig. MVH

M-killen
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
_Mutte_: Svarade jag inte på din fråga "Kan det stämma att det finns antingen "svärdet" eller ett fläktmotstånd?"?

Det var i alla fall sista gången jag svarar på dina frågor. Råd: lämna in bilen på verkstad.
Sorry läste fel förrut när jag besvarade.
Svärdet är lämnat till en kompis som ska mäta o löda lite så jag hoppas det blir bra sen då.

obs.. svärdet kostar 7000kr o köpa nytt på BMW... men sitter i alla bmw e34 med ac som tur är.. o även i några andra som tex 750
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.