|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som ver hur mycket man måste riva i nosen på en e38 för att komma åt den kylslinga som ligger framför kylaren och cirkulerar hydrauloljan till styrservo/nivåreg? Mitt 750-monster dreglar pentosin-olja, och jag misstänker att det är oljekylaren som läcker, eftersom "the shit hits the fan" och sprids ut radiellt i motorrummet. Mvh Folke Backvid | |
|
Du når den om du först demonterar vattenkylaren. Börja med att demontera expansionskärlet (lossa tjocka slangen i nederkant, ca 6 liter kylarvätska rinner ut snabbt) efter detta kan du trycka kylaren bakåt (lossa fästena i överkant) utan att demontera några ytterligare slangar. Nu skall du kunna nå oljekylaren för demontering. Jag har bytt kondensor på min 750 för ett år sedan och vad jag minns skall det gå att göra som beskrivet. Mvh Tomas |
|
|
Jag misstänkte att man måste öppna systemet. Tänkte bara kolla om någon hittat en smart genväg så att man slapp slabba med kylvätskan. Det blir ju dessvärre 2 ggr ta-isär-sätta-ihop. Först ta isär för att kolla vad som är fel. Sedan skruva ihop, åka och köpa delar. Sedan ta isär-sätt-ihop för att reparera. Suck! Mvh FB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.